Polskie firmy, które z sukcesem wdrożyły rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, traktują AI jako priorytet i planują kolejne inwestycje na ten cel. Pierwsze doświadczenia związane z AI zachęcają nie tylko do dalszych inwestycji, ale wręcz do przyspieszenia ich tempa – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie EY Polska.
"Z badania EY wynika, że wdrożenie sztucznej inteligencji zakończone sukcesem zmienia nastawienie firm do tej technologii. Organizacje, które przeszły ten proces, traktują AI jako priorytet i planują kolejne inwestycje na ten cel – w sumie zadeklarowało tak 89 proc. ankietowanych. To niemal dwukrotnie wyższy odsetek niż w przypadku ogółu badanych firm" – napisano w omówieniu raportu.
Z badania EY wynika, że ankietowani, którzy już wdrożyli rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji są bardziej skłonni rozwijać je lub opracowywać nowe wewnątrz organizacji.
"Ponad 1/3 przedsiębiorstw z tej grupy (35 proc.) zamierza w ciągu najbliższych 18 miesięcy wcielić w życie swoje własne narzędzia związane z AI. Rezygnacja z gotowych rozwiązań z rynku to nie tylko szansa na zbudowanie swojej przewagi konkurencyjnej, ale również wartość dodana w postaci wzmacniania kompetencji wewnętrznych zespołów" – napisano.
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie EY Polska przez Cube Research w okresie sierpień – wrzesień 2023 roku na próbie 501 dużych i średnich przedsiębiorstw działających w branżach produkcyjnej, usługowej i handlowej. (PAP Biznes)
seb/ osz/