Sztuczna inteligencja da się lubić? Firmy zachęcone do dalszych inwestycji

Polskie firmy, które z sukcesem wdrożyły rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, traktują AI jako priorytet i planują kolejne inwestycje na ten cel. Pierwsze doświadczenia związane z AI zachęcają nie tylko do dalszych inwestycji, ale wręcz do przyspieszenia ich tempa – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie EY Polska.

Sztuczna inteligencja da się lubić? Firmy zachęcone do dalszych inwestycji

fot. VesnaArt / / Shutterstock

"Z badania EY wynika, że wdrożenie sztucznej inteligencji zakończone sukcesem zmienia nastawienie firm do tej technologii. Organizacje, które przeszły ten proces, traktują AI jako priorytet i planują kolejne inwestycje na ten cel – w sumie zadeklarowało tak 89 proc. ankietowanych. To niemal dwukrotnie wyższy odsetek niż w przypadku ogółu badanych firm" – napisano w omówieniu raportu.

Z badania EY wynika, że ankietowani, którzy już wdrożyli rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji są bardziej skłonni rozwijać je lub opracowywać nowe wewnątrz organizacji.

"Ponad 1/3 przedsiębiorstw z tej grupy (35 proc.) zamierza w ciągu najbliższych 18 miesięcy wcielić w życie swoje własne narzędzia związane z AI. Rezygnacja z gotowych rozwiązań z rynku to nie tylko szansa na zbudowanie swojej przewagi konkurencyjnej, ale również wartość dodana w postaci wzmacniania kompetencji wewnętrznych zespołów" – napisano.

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie EY Polska przez Cube Research w okresie sierpień – wrzesień 2023 roku na próbie 501 dużych i średnich przedsiębiorstw działających w branżach produkcyjnej, usługowej i handlowej. (PAP Biznes)

seb/ osz/

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *