Umowa sponsorska pomiędzy Igą Świątek a Powszechnym Zakładem Ubezpieczeń (PZU) wygasła wraz z końcem 2023 roku. Logo spółki Skarbu Państwa zniknęło z trykotu tenisistki, choć towarzyszyło jej przez ostatnie trzy lata.
/JULIAN FINNEY / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP /AFP
Kibice śledzący poczynania polskiej tenisistki na turnieju United Cup w Australii mogli zauważyć, że ze stroju Igi Świątek zniknęło logo jednego z głównych sponsorów, które towarzyszyła sportowczyni od początku 2021 roku. Chodzi o państwowego giganta ubezpieczeniowego – PZU.
Informacje o wygaśnięciu umowy sponsorskiej pomiędzy Świątek a PZU wraz z końcem 2023 roku potwierdził dziennikarz Canal+ Bartosz Ignaciak. Za pośrednictwem swojego konta na platformie X dodał on także, że „rozwód” pomiędzy sportowczynią a firmą jest trwały. „Umowa wygasła i nie będzie kontynuowana” – dodał komentator.
Reklama Rozwiń
Świątek nie będzie już współpracowała z PZU. Państwowa spółka ma czego żałować
Spółka Skarbu Państwa towarzyszyła tenisistce od początku 2021 r., czyli już po jej pierwszym w karierze zwycięstwie w wielkoszlemowym turnieju Roland Garros w Paryżu. Kwota, jaką inkasowała Świątek za współpracę, nie została ujawniona.
Jeszcze we wrześniu 2023 r. na łamach serwisu money.pl Adam Pawlukiewicz z Pentagon Research szacował, że patrząc na sportowe dokonania tenisistki, które przekładały się na dużą rozpoznawalność, PZU mogło jej płacić rocznie od 10 do nawet 20 mln zł rocznie. Ta kwota, porównana z prognozami obejmującymi korzyści państwowej firmy, jakie ta czerpała ze współpracy ze Świątek, oznaczała dla spółki zysk. I to nie mały.
Na początku 2023 r. eksperci z agencji badawczo-konsultingowej Sponsoring Insight szacowali bowiem, że w 2022 r. współpraca z tenisistką przyniosła PZU ekwiwalent reklamowy w wysokości 115 mln zł. W mediach w tym roku pojawiło się niemal 40 tys. materiałów, w których główną rolę odgrywała Świątek. Przed rokiem analogiczna suma mogła wynieść ok. 42 mln zł.
Należy przy tym pamiętać, że 2022 r. był do tej pory najlepszym w karierze Świątek. Wygrała ona dwa wielkoszlemowe turnieje – w Paryżu oraz w Nowym Jorku, zaliczyła 67 wygranych meczów, z czego 37 z rzędu i otrzymała tytuł zawodniczki roku, pozostając przez niemal 12 miesięcy „pierwszą rakietą” w zestawieniu WTA.
Sukcesy tenisistki przełożyły się na wiele innych współprac reklamowych. Dość wspomnieć, że od 2023 roku nowym sponsorem odpowiedzialnym za sprzęt Świątek została firma ON Running, w którą zainwestował Roger Federer. Poza tym sportowczyni reklamuje luksusowe marki, jak m.in. Porsche czy Rolex.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL