Zamknięcie 120-letniej fabryki: „Niszczycielski cios”

Zakład produkcyjny Vauxhall w Luton ma zostać zamknięty po 120 latach działalności. Zakład przetrwał dwie wojny światowe, a także inne wyzwania, ale zawirowania w przemyśle motoryzacyjnym i polityka brytyjskiego rządu wymusiły restrukturyzację. Władze lokalne nazywają to „niszczycielskim ciosem”. Co stanie się z ponad tysiącem pracowników?

Zdjęcie

Fabryka samochodów dostawczych marki Vauxhall w Luton po 120 latach istnienia zostanie zamknięta (zdj. ilustracyjne) /Wojtek Laski /East News

Fabryka vanów Vauxhall w Luton zostanie zamknięta po 120 latach działalności (zdjęcie poglądowe) / Wojtek Laski / East News Reklama

Gigant motoryzacyjny Stellantis , do którego należy Vauxhall , zamknie swój zakład produkujący pojazdy użytkowe w Luton w Wielkiej Brytanii w kwietniu 2025 roku .

Vauxhall jest jednym z czołowych producentów samochodów i vanów w Wielkiej Brytanii . Ponad 1000 miejsc pracy jest zagrożonych z powodu inicjatywy restrukturyzacyjnej.

Zamknięcie 120-letniej fabryki: kolejny cios dla europejskiego sektora motoryzacyjnego

W ramach restrukturyzacji część produkcji ma zostać przeniesiona do zakładu w Ellesmere Port w Anglii . To właśnie tam spodziewane jest zatrudnienie części pracowników fabryki w Luton . Przejście ma się odbyć na korzystnych warunkach dzięki transferom, a także pakietom i świadczeniom w nowym miejscu pracy.

Reklama

Grupa Stellantis została zmuszona do ograniczenia wydatków – przeprowadzenia znaczącej restrukturyzacji i przeniesienia produkcji do innego zakładu – przede wszystkim z powodu pogarszającej się sytuacji w europejskim sektorze motoryzacyjnym i rosnącej konkurencji ze strony firm chińskich .

Według firmy zmiany te mają na celu poszerzenie gamy pojazdów elektrycznych . Ponadto zakład w północno-zachodniej Anglii ma zostać rozbudowany o nowe linie produkcyjne, które będą obsługiwać pojazdy elektryczne.

Decyzja firmy o relokacji jest również pod wpływem polityki rządu Wielkiej Brytanii . Polityka ta przewiduje, że do 2030 r. 80% wszystkich sprzedawanych samochodów będzie zeroemisyjnych. Do 2025 r. liczba ta ma osiągnąć 100%. Firmy, które nie zastosują się do nowych przepisów, będą musiały zmierzyć się ze znacznymi reperkusjami finansowymi.

Rada Luton w sprawie relokacji fabryk: Niszczycielski cios

Władze Luton nie kryją rozczarowania decyzją o przeniesieniu fabryki Vauxhall. Fakt, że firma nie była skłonna do głębszego zaangażowania się w działania mające na celu zachowanie fabryki i obecnych miejsc pracy, jest również postrzegany jako źródło zamieszania. Parlamentarzyści Luton opisali tę przeprowadzkę jako „niszczycielski cios” dla miasta.

Brytyjski dziennik The Telegraph poinformował, że teren pod budowę fabryki w Luton został już wystawiony na sprzedaż .

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga włączonej obsługi JavaScript w przeglądarce. Petru w „Graffiti”: Wiele biur blokuje deregulację Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *