Od 1 lutego przyszłego roku będzie można składać wnioski o wsparcie finansowe na zakup auta elektrycznego w ramach nowej edycji programu „Mój elektryk (2.0)”. O dopłatę w maksymalnej kwocie 40 tys. zł będą mogły ubiegać się wyłącznie osoby fizyczne – podał NFOŚiGW.
W lutym 2025 r. rusza tzw. Mój elektryk 2.0, program NFOŚiGW zapewniający dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego (Adobe Stock, Ake)
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) podał zasady nowego programu dopłat do samochodów elektrycznych, który ruszy 1 lutego 2025 r., zwanego potocznie „Moim elektrykiem 2.0”.
Zobacz także:
Słynna fabryka przedłuża przestój. Powodem dramatycznie niskie wyniki sprzedaży
Fundusz ma do wydania 1,6 mld zł, który pochodzi z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. W ramach programy będzie można ubiegać się o dopłatę do 40 tys. zł na zakup, leasing lub wynajem długoterminowy pojazdów elektrycznych kategorii M1.
Dopłaty będą dostępne wyłącznie dla dwóch grup: osób fizycznych oraz osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Maksymalna cena zakupu pojazdu kwalifikującego się do wsparcia wyniesie 225 tys. zł netto.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zobacz także: Zbudował medyczne imperium. Z usług jego firmy korzysta 20 mln Polaków. Jakub Swadźba w Biznes Klasa
Warunki uzyskania dopłaty
Aby otrzymać maksymalną kwotę dotacji, wnioskodawca musi zezłomować pojazd spalinowy i mieć roczny dochód nieprzekraczający 135 tys. zł. Dodatkowo, nowy samochód musi mieć przebieg nie większy niż 6 tys. km.
Zobacz także:
Dlaczego Ford przenosi produkcję baterii Mustanga Mach-E z Polski do USA? Już odpowiedział
Program przewiduje dofinansowanie zakupu ok. 40 tys. aut bezemisyjnych. Przygotowanie programu poprzedziły szerokie konsultacje społeczne, w których zgłoszono ponad 300 uwag. Część z nich, w tym wyższa kwota dofinansowania dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny, została uwzględniona.
Zobacz także:
Audi zamyka fabrykę. Pracownicy protestują, brak chętnych na zakup
Celem nowego programu jest wsparcie elektromobilności i poprawa jakości powietrza poprzez rozwój niskoemisyjnego transportu. Program został opracowany na podstawie decyzji wykonawczej Rady Unii Europejskiej z 1 lipca 2024 r. i będzie obowiązywał do wyczerpania środków lub do końca stycznia 2025 r.