Grupa Polsat Plus zaskoczyła wynikami. Ogromny wkład telewizji

Grupa Polsat Plus, której częścią jest Telewizja Polsat, opublikowała wyniki finansowe i operacyjne za III kwartał tego roku, które – co kluczowe – przebiły oczekiwania ekspertów i analityków. Ogromny wkład w ten sukces ma Telewizja Polsat dzięki świetnym wynikom oglądalności. – To był świetny kwartał dla Telewizji Polsat – podsumował Maciej Stec, wiceprezes ds. strategii Grupy Polsat Plus. Zdjęcie

Grupa Polsat Plus zaskoczyła wynikami. Duży wzrost zysku w III kw. / Arkadiusz Ziolek /East News

Grupa Polsat Plus zaskoczyła wynikami. Duży wzrost zysku w III kw. / Arkadiusz Ziolek /East News Reklama

Grupa Polsat Plus, której częścią jest Telewizja Polsat, opublikowała swoje wyniki finansowe i z działalności operacyjnej za III kwartał tego roku. Bardzo dobre wyniki w III kwartale 2024 r. przebiły oczekiwania ekspertów i analityków. „Ogromny wkład w ten sukces ma Telewizja Polsat dzięki świetnym wynikom oglądalności, co oznacza, że oglądacie nas Państwo coraz więcej i coraz częściej. Dziękujemy Państwu za zaufanie, cieszymy się, że jesteście z nami i obiecujemy, że cały czas będziemy najlepszą, najbardziej obiektywną i rzetelną telewizją w Polsce” – przekazała spółka. 

Reklama

I jak podkreśla: III kw. 2024 r. był bardzo dobry zarówno pod względem finansowym, jak i operacyjnym.

Przypomnijmy najważniejsze liczby: przychody ze sprzedaży wzrosły o 3,6 proc. do około 3,6 mld zł w III kw. 2024 r., skorygowana EBITDA zwiększyła się do 886 mln zł, tj. o 14,4 proc., a zysk netto urósł o 144 proc. do 250 mln zł.

– Przychody 3,6 proc. do góry – tu jestem bardzo zadowolona – mówiła podczas konferencji prasowej Katarzyna Ostap-Tomann, członek Zarządu ds. finansowych Cyfrowego Polsatu i wiceprezes zarządu ds. finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus. 

Dobre wyniki Telewizji Polsat

 Grupa Telewizji Polsat utrzymuje wysokie i stabilne wyniki oglądalności oraz pozycję na rynku reklamy, zgodnie ze strategią – przekazała spółka w komunikacie. Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat wyniosła 21,7 proc. w III kw. br. (6,7 proc. kanału głównego Polsat i 15 proc. kanałów tematycznych) oraz 21,8 proc. w okresie 9 miesięcy (7 proc. kanału głównego Polsat i 14,8 proc. kanałów tematycznych). Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 3 proc. do 297 mln zł w III kw. oraz o 5,2 proc. do 965 mln zł w okresie 9 miesięcy, zapewniając TV Polsat udział w rynku reklamy TV na poziomie odpowiednio 27,6 proc. i 28 proc. „Jesienna ramówka cieszy się dużym zainteresowaniem, co będzie miało pozytywne odzwierciedlenie w wynikach IV kw.” – podkreśla spółka.

– To był świetny kwartał dla Telewizji Polsat – podsumował Maciej Stec, wiceprezes ds. strategii Grupy Polsat Plus na konferencji prasowej dotyczącej wyników. Przypomniał przy tym, że w III kw. 2024 „mieliśmy połowę mistrzostw Europy w Niemczech, a później igrzyska olimpijskie w Paryżu”. – W tym kontekście osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki oglądalności. Nasz kanał główny miał 6,7 proc. a kanały tematyczne 15 proc. w grupie komercyjnej – zauważył.

Przychody Cyfrowego Polsatu sięgnęły 3.579,5 mln zł i były o 2,8 proc. wyższe od konsensusu analityków. W analogicznym okresie poprzedniego roku przychody spółki wyniosły 3.455,7 mln zł.

Segment mediowy Cyfrowego Polsatu osiągnął 546 mln zł przychodów (spadek o 2,5 proc. rdr) i 145 mln zł EBITDA (wzrost o 73,9 proc. rdr). Spółka podkreśla także, że udało się wyraźnie wzmocnić ofertę kanałów Polsat Sport, Polsat Sport Premium i Eleven Sports, m.in. o Bundesligę, Ligue 1 McDonald’s i Formułę 1.

„Intensywny kwartał, ale bardzo pozytywny”

– Skutecznie także budujemy naszą pozycję na rynku portali internetowych. Mamy 19,4 mln użytkowników średniomiesięcznie. Ale to, co nas cieszy, to że w 2024 r. grupa Polsat-Interia pozostaje liderem urządzeń mobilnych. Zainwestowaliśmy w Interię kilka lat temu, zrealizowaliśmy wszystkie synergie – zauważył Maciej Stec. Przyznał także, że dobrze radzi sobie rynek reklamy, który w okresie dziewięciu miesięcy tego roku rósł w grupie Polsat o 5,2 proc.

– To był bardzo dobry kwartał, szczególnie biorąc kumulację wydarzeń sportowych nadawanych przez naszą konkurencję. Cieszy nas również rynek reklamowy, cieszą nas nasze wyniki reklamowe – urośliśmy o ponad 5 proc. Zabezpieczyliśmy prawa sportowe na kilka lat do przodu. Intensywny kwartał, ale bardzo pozytywny – podsumował Maciej Stec i dodał: – Mamy bardzo stabilne wyniki oglądalności. Wyniki naszej ramówki jesiennej są bardzo satysfakcjonujące.

Co się jeszcze działo w III kw. 2024 r.?

Łącznie Grupa Polsat Plus dostarcza ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych, a 2,5 mln klientów korzysta z ofert mulitplay, osiągając korzyści finansowe z łączenia usług od Grupy. Średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł w III kw. br. o 5 proc. r/r do 77,2 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) zmniejszył się r/r z poziomu 7,5 do 7,2 proc. W III kw. br. liczba klientów multiplay wzrosła r/r o blisko 50 tys.

Łącznie z ofert multiplay korzysta 2,5 mln osób, czyli 43 proc. wszystkich naszych klientów – mówił Maciej Stec, wiceprezes ds. strategii Grupy Polsat Plus. – W efekcie bardzo dobrej sprzedaży usług telefonii oraz internetowych średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł o 5 proc. r/r. ARPU klientów biznesowych wzrosło o 4 proc., a klientów prepaid pozostaje na wysokim, stabilnym poziomie. Cały czas możemy się pochwalić niskim wskaźnikiem odejść klientów na poziomie 7,2 proc. – podsumował.

Grupa Polsat Plus podtrzymuje także szacunek, według którego segment „Zielona Energia” będzie kontrybuował inkrementalnie do EBITDA Grupy na poziomie 500-600 mln zł w 2026 r. – poinformował wiceprezes ds. strategii Maciej Stec. W przyszłym roku Grupa podwoi produkcję energii z wiatru, dzięki planowanemu uruchomieniu projektu Drzeżewo. – Zgodnie z tym, co przyjęliśmy w grudniu 2021, w tym roku mieliśmy zainstalowanej mocy 337 MW. Nasze potencjalne możliwości produkcji energii były na poziomie 1,3 TWh. Warto zwrócić uwagę, że w roku 2025 podwoimy w zasadzie produkcję, jeśli chodzi o wiatr. Pod koniec następnego roku, jak już uruchomimy projekt Drzeżewo, żeby w 2026 mieć zainstalowane moce produkcyjne na poziomie 750 MW i żeby osiągnąć w 2026 cel nadrzędny naszej strategii 2023+, czyli potencjalne możliwości produkcji energii 2 TWh. A to pozwala nam podtrzymać naszą prognozę z grudnia 2021, jeśli chodzi o wyniki tego segmentu i kontrybucji EBITDA do wyników naszej grupy na poziomie 500-600 mln i to wszystko będzie w 4-5 lat. Także fantastyczna inwestycja, jesteśmy z tego ogromnie zadowoleni” – powiedział Stec podczas wdeokonferencji. Łączna moc farm Drzeżewo I-IV wyniesie 138,6 MW.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. „Wydarzenia”: Wypłaty odszkodowań po powodzi napotkały problemy proceduralne Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *