Kultowy baton po 35 latach nieobecności wraca do sprzedaży. Chodzi o popularny w latach 80. baton Marathon, którego produkcję wznowił Mars Wrigley UK. Baton pod tą nazwą na brytyjskim rynku przed laty zastąpił, znany na całym świecie, Snickers. Wielu Brytyjczyków wciąż z sentymentem wspomina starą nazwę.
/Philippe Clément /East News
Mars Wrigley UK postanowił przywrócić do sprzedaży popularny w latach 80. XX wieku baton Marathon, który później został zastąpiony przez Snickersa. Zmiana nazwy nastąpiła w 1990 roku i poza nią, nie zmieniło się nic – smak pozostał ten sam. Do tego opakowanie Marathona wyglądało tak samo jak amerykańskiego Snickersa; było gładkie i w brązowym kolorze.
Snickers powstał w 1930 roku w USA. Podwaliny pod jego powstanie usypano w 1911 roku, kiedy Frank i Ethel Mars wybudowali fabrykę słodyczy. Baton został nazwany na cześć ulubionego konia rodziny. Jednak w 1968 roku baton trafił na brytyjski rynek jako Marathon. Niektórzy twierdzą, że nazwa nawiązuje do angielskiego słowa „knickers”, oznaczającego majtki.
Reklama
Marathon powraca po 35 latach. Przed laty zastąpił go Snickers
Marathon powraca na brytyjski rynek po 35 latach. Ma to związek z przypadającym w tym roku 90-leciem firmy na brytyjskim rynku. Specjalna edycja „retro Marathon” będzie dostępna w sklepach do końca tego roku.
„To świetny sposób na uczczenie ponad 90 lat produkcji czekolady przez Mars w Wielkiej Brytanii. […] Jesteśmy podekscytowani, że możemy przywrócić markę batonika Marathon na ograniczony czas” – poinformował starszy menedżer marki Steve Waters, cytowany m.in. przez „Wales Online”.
dodał Steve Waters.
Marathon na brytyjskim rynku przez 22 lata. Limitowane akcje cieszą się ogromną popularnością
Marathon, zanim ustąpił miejsca Snickersowi, dostępny był na brytyjskim rynku przez 22 lata. Jednak w 1990 roku firma postanowiła ujednolicić nazwę swojego batona na wszystkich rynkach i zmienić ją w Wielkiej Brytanii.
Wielu Brytyjczyków do tej pory z sentymentem wspomina dawną markę, a teraz cieszy się z jej chwilowego powrotu. W komentarzach w brytyjskich mediach możemy przeczytać: „Snickers zawsze będzie Marathonem dla mnie! Cieszy mnie, że choć na chwilę wraca pod starą nazwą” – napisał jeden z internautów. „Aż trudno uwierzyć, że minęło 35 lat. Wolałem poprzednią nazwę” – dodał inny.
Sentyment co kilka lat stara się wykorzystywać firma. W 2019 i 2020 roku wprowadziła już na rynek limitowaną edycję Marathona. Wtedy okazała się ogromnym sukcesem. W przeciągu zaledwie 12 tygodni sprzedano ponad 4 miliony sztuk Marathonów. Zainteresowanie było tak duże, że niektóre sklepy wprowadziły limit sztuk, jaki można było kupić podczas jednej wizyty na zakupach.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Polsat News