Wyższe ceny reklam w TVN. Wzrost nawet o 20 proc.

TVN Media planuje wprowadzić do swojej oferty na 2025 r. kilka nowości, m.in. produkty TVN Max Video i TVN Max CTV Video. Planowana jest również podwyżka cen reklam nawet o 20 proc. – poinformował portal Wirtualnemedia.pl. 

Nowe zasady promocji w TVN. Ceny reklam mocno w górę

fot. OleksSH / / Shutterstock

W przyszłym roku biuro reklamy TVN Media zapowiada połączenie tradycyjnej reklamy linearnej z rosnącymi możliwościami video cyfrowego. Plany te opierają się m.in. rozbudowie TVN Max+ do nowego produktu TVN Max Video, który pojawi się w ofercie firmy w marcu przyszłego roku. Obejmie zarówno emisję w telewizji tradycyjnej, jak i programy dostępne cyfrowo – na żywo oraz na żądanie, łącznie z platformą streamingową Max.

Reklamodawcy zapłacą więcej

Podwyżki reklam w TVN Media wyniosą nawet 20 proc. Pakiet TVN MAX Video podrożeje o 9-10 proc., a ceny pakietów Premium TV wzrosną o 6-20 proc. Z kolei zakup cennikowy poddany zostanie jednocyfrowej inflacji.

ReklamaZobacz takżeFunkcje SmartTV na każdym telewizorze dzięki odtwarzaczom multimedialnym

Według szefa sprzedaży TVN Media, w ciągu kilku lat aż 80 proc. telewizorów będzie podłączonych do Internetu, co otwiera ogromne możliwości wykorzystania technologii DAI.

– Obecnie co dziesiąty ekran wspiera tę technologię, w 2027 roku będzie to już ponad połowa urządzeń – twierdzi Marcin Idzik, cytowany przez Wirtualnemedia.pl. – Digitalizacja zasobów reklamowych staje się faktem, a skuteczne jej wykorzystanie to klucz do sukcesu w nowym modelu rynku mediowego – zaznacza Marcin Idzik.

Widoczna presja cenowa

Jak twierdzi Marcin Idzik, do czynników wpływających na wzrost rynku reklamy należą m.in. ożywienie gospodarcze, wyższe dochody konsumentów, odblokowanie funduszy unijnych, wzrost inwestycji oraz relatywnie niski poziom zadłużenia firm.

– Według prognoz rynek reklamy będzie rozwijał się znacząco szybciej niż cała gospodarka, co otwiera nowe możliwości dla reklamodawców, ale wymaga także dostosowania polityki handlowej do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych. – uważa Marcin Idzik. – Natomiast ograniczona podaż zasobów reklamowych, szacowana na średnio jednocyfrowy spadek, wywołuje presję cenową, co przełoży się na wzrost cen reklam w ramach polityki handlowej TVN Media w 2025 roku.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *