Jak uniknąć zastąpienia przez sztuczną inteligencję? Te umiejętności dadzą pracownikom przewagę nad sztuczną inteligencją

Połączenie kompetencji interpersonalnych z wiedzą technologiczną pozwoli pracownikom zachować przewagę konkurencyjną w dobie sztucznej inteligencji, co podkreślono w raporcie „Ku przyszłości: jak zbudować karierę w erze sztucznej inteligencji”. Kluczowe elementy, takie jak kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów i myślenie strategiczne, będą miały kluczowe znaczenie.

Jak uniknąć zastąpienia przez sztuczną inteligencję? Te umiejętności dadzą pracownikom przewagę nad sztuczną inteligencją

zdjęcie: Ryan DeBerardinis // Shutterstock

Badanie przeprowadzone przez agencję rekrutacyjną Experis, zatytułowane „Ku przyszłości: Jak budować karierę w erze sztucznej inteligencji”, wskazuje, że 35% polskich firm uważa, że umiejętności takie jak obsługa klienta nie mogą zostać skutecznie zastąpione przez sztuczną inteligencję. Pogląd ten jest najbardziej rozpowszechniony w sektorze dóbr i usług konsumpcyjnych (49%), podczas gdy firmy z sektora energetycznego i użyteczności publicznej (30%) oraz transportu, logistyki i motoryzacji (30%) są mniej skłonne się z tym zgodzić.

Wyniki pokazują, że jedna trzecia firm (33%) uważa również zarządzanie zespołem za umiejętność, której nie da się zastąpić sztuczną inteligencją . Pogląd ten jest najpowszechniejszy w branży IT (54%), a najrzadziej wśród przedstawicieli usług komunikacyjnych (12%).

Reklama Zobacz także: Weź udział w naszym multithlonie giełdowym! Wydarzenia: giełdowy sprint, spadek ETF-ów i walka o portfel.

Co więcej, 31% organizacji postrzega myślenie strategiczne jako umiejętność, której sztuczna inteligencja nie jest w stanie odtworzyć. Prawie połowa pracodawców z branży IT (49%) podziela ten pogląd, podczas gdy w firmach z branży opieki zdrowotnej i nauk przyrodniczych odsetek ten wynosi zaledwie 14%. Co więcej, wśród kompetencji uznawanych za wykraczające poza możliwości sztucznej inteligencji, polscy pracodawcy podkreślają również umiejętność oceny sytuacji (28%), skuteczną komunikację (26%) oraz nauczanie i szkolenie innych (25%). Co czwarta firma wskazuje również na zarządzanie projektami (25%), a 23% na rozwiązywanie problemów .

W sektorze opieki zdrowotnej i nauk przyrodniczych co dziesiąta firma wierzy w potencjał sztucznej inteligencji. „To znacznie więcej niż w innych sektorach – tylko 5% firm z branży transportu i logistyki, 4% z branży finansowej i nieruchomości oraz 4% z branży dóbr konsumpcyjnych dostrzega tę szansę” – podkreślono w raporcie.

Tylko 2% pracodawców z branży IT i surowców

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *