Huawei patentuje półprzewodnikową baterię – 3000 km zasięgu po 5 minutach ładowania

Skrócenie czasu ładowania i ogromny zasięg obiecuje koncern Huawei. To może być przełom w elektromob

Skrócenie czasu ładowania oraz znaczny zasięg obiecuje koncern Huawei. To może być przełom w elektromobilności

Foto: Adobe Stock

Piotr Mazurkiewicz

Zgłoszony przez Huawei patent ukazuje ambicje firmy w dziedzinie zaawansowanego przechowywania energii. Producent twierdzi, że jest w stanie skonstruować baterię półprzewodnikową, która po pięciu minutach ładowania umożliwi pokonanie 3 tysięcy kilometrów, co pobudza wyobraźnię kierowców i oznacza nowy wyścig w branży. Chińska firma opatentowała baterię półprzewodnikową opartą na siarczkach.

Patent opisuje konstrukcję baterii półprzewodnikowej o gęstości energii wynoszącej od 400 do 500 Wh/kg, co może być dwa do trzech razy więcej niż w przypadku obecnych standardowych ogniw litowo-jonowych. W zgłoszeniu zauważono również innowacyjne podejście do zwiększenia stabilności elektrochemicznej przez dodatek elektrolitów siarczkowych z azotem, mające na celu rozwiązanie problemów z reakcjami ubocznymi na granicy litu, co od dawna stanowiło przeszkodę w komercjalizacji baterii siarczkowych – informuje CarNewsChina.com. Projekt Huawei ma na celu poprawę bezpieczeństwa i wydajności cyklu poprzez zmniejszenie degradacji w tym kluczowym momencie ich funkcjonowania.

Chiny stawiają na baterie

Zaangażowanie Huawei w badania nad bateriami półprzewodnikowymi wskazuje na szerszy trend wśród chińskich firm technologicznych oraz motoryzacyjnych. Chociaż koncern nie produkuje baterii do samochodów, wykazuje coraz większe zainteresowanie materiałami do ich wytwarzania. Na początku 2025 roku firma złożyła oddzielny patent na syntezę elektrolitów siarczkowych – kluczowego materiału, który znany jest z wysokiej przewodności, ale także z wysokich kosztów, które czasami przewyższają cenę złota.

Chiński sektor pojazdów elektrycznych oraz technologii intensywnie eksploruje technologie baterii półprzewodnikowych, by ograniczyć zależność od uznanych dostawców takich jak CATL oraz BYD. Firmy takie jak Xiaomi i Nio są w dużym stopniu uzależnione od zewnętrznych producentów baterii. Ten komponent może stanowić ponad 50% kosztów produkcji pojazdu elek

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *