Agenci AI to nowe systemy, które będą mogły same robić zakupy

To już koniec męczącego wyszukiwania i zakupów przez internet. Agent AI załatwi wszystko

To już koniec męczącego wyszukiwania i zakupów przez internet. Agent AI załatwi wszystko

Foto: Adobe Stock

Piotr Mazurkiewicz

Agent AI zrobi samzakupy

Mastercard współpracuje z Microsoftem oraz innymi czołowymi firmami w obszarze sztucznej inteligencji, aby stworzyć nowe rozwiązanie. Celem jest niemal w pełni autonomiczny system, znany jako agent AI, który będzie zdolny do dokonywania zakupów online i realizowania płatności w imieniu klientów.

Podobny projekt niedawno zaprezentowała Visa. – Już wkrótce użytkownicy będą mogli korzystać z agentów AI, którzy będą przeszukiwać oferty, dokonywać wyborów, realizować zakupy oraz zarządzać nimi w imieniu klientów. Zarówno konsumenci, jak i banki oraz sprzedawcy powierzą agentom AI zadania związane z płatnościami – mówi Jack Forestell, odpowiedzialny za strategię w firmie Visa. – Tak jak przeszliśmy od zakupów stacjonarnych do internetowych, a następnie do mobilnych, wytyczamy nowy kierunek dla handlu. Agenci AI będą mogli wyszukiwać, dokonywać zakupów i płacić za konsumentów, kierując się ich wcześniej ustalonymi preferencjami. Każdy użytkownik ustala swoje własne limity, a Visa zajmie się resztą – dodał.

Dla całego sektora to może być znacząca zmiana. – Agenci AI, zintegrowani z systemami płatności, takimi jak Visa czy Mastercard, będą w stanie działać autonomicznie. Na podstawie preferencji użytkownika, jego historii zakupów, a nawet analizy nastrojów, będą podejmować decyzje zakupowe – od codziennych produktów spożywczych po bardziej skomplikowane zakupy, jak sprzęt elektroniczny czy usługi. Dla konsumentów oznacza to nie tylko wygodę, ale również oszczędność czasu – mówi Bogumił Fedoryj z Get Noticed, agencji digital marketing 360°. – Z perspektywy branży e-commerce jednak stanowi to poważne wyzwanie. Konkurencja o uwagę użytkowników przeniesie się na poziom algorytmów. To już nie człowiek będzie przeglądał oferty, lecz sztuczna inteligencja, która błyskawicznie porównuje ceny, jakość produktów oraz opinie innych użytkowników. Sklepy internetowe będą musiały dostosować się do nowych realiów, inwestując w optymalizację swoich ofert dla algorytmów – od precyzyjnych opisów produktów po dynamiczne ceny, które automatycznie dostosują się do konkurencyjnych ofert – dodaje.

Polacy jeszcze poczekają

Obaj najwięksi gracze w branży płatności wciąż nie prowadzą testów takich rozwiązań w Polsce. Również lider lokalnego rynku e-handlu, czyli Allegro, na razie jedynie obserwuje sytuację. – Rzeczywiście jest to jeden z wielu trendów, które monitorujemy i analizujemy. Na ten moment jednak jeszcze nie pracujemy nad jego wdrożeniem – wyjaśnia bi

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *