Wpływ geopolitycznego krajobrazu na sektor materiałów budowlanych, potencjalne szanse i wyzwania na przyszłość, trwałe partnerstwa z siecią sprzedaży i marketing 360° — to główne tematy XV Kongresu Stolarki Polskiej, którego gospodarzem jest Stowarzyszenie POiD. Wydarzenie to zaplanowano na 22-23 maja 2025 r. w hotelu Warszawianka w Jachrance. Zachęcamy do zapoznania się z programem i dołączenia do nas na Kongresie!
W tym roku głównym tematem Kongresu Stolarki Polskiej jest: Przyszłość branży – nowa era budownictwa, biznesu i technologii. Dyskusje ekspertów i dialogi z przedstawicielami branży będą prowadzone w czterech segmentach tematycznych, a ich finałem będzie przyjęcie rezolucji kongresowej, która określi najważniejsze inicjatywy Stowarzyszenia POiD na najbliższą przyszłość. Zgodnie z mottem: „Wiedza, prestiż, kontakty”, Kongres będzie również fantastyczną okazją do nawiązywania kontaktów branżowych.
Rejestracja na wydarzenie jest otwarta do 16 maja pod adresem: Kongres.poid.eu/rejestracja/
Z przyjemnością prezentujemy Państwu szczegółowy program XV Kongresu Stolarki Polskiej.
Makroekonomia – wpływ krajobrazu geopolitycznego na sektor materiałów budowlanych
Co przyniesie przyszłość budownictwu w obliczu zmieniającego się krajobrazu makroekonomicznego? Pytanie to zostanie zbadane w pierwszym segmencie tematycznym Kongresu, który rozpocznie się prezentacją zatytułowaną: „Gospodarka polska w liczbach”. Następna część tego segmentu będzie obejmowała dyskusję panelową z udziałem ekspertów i przedstawicieli branży. Uczestnicy poruszą tematy takie jak obecny krajobraz geopolityczny, łańcuchy dostaw i dostępność materiałów budowlanych, ramy prawne i polityki rządowe, a także współpracę międzynarodową.
W pierwszym bloku tematycznym wezmą udział: Paweł Dziekoński, Wiceprezes Zarządu Grupy FAKRO , dr Damian Kaźmierczak, Członek Zarządu i Główny Ekonomista Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa , Krzysztof Kordulewski, Lider Rozwoju Biznesu Europy Środkowej, Adeo Groupe , Prof. dr hab. Waldemar Rogowski, Dyrektor Instytutu Finansów, Korporacji i Inwestycji, Kierownik Katedry Zarządzania Ryzykiem w Szkole Głównej Handlowej, Główny Analityk Grupy BIK oraz Patrycjusz Wyżga, dziennikarz, twórca kanałów YouTube „Didaskalia” i „Horyzonty”.
Przemysł – przyszłe szanse i wyzwania
Rozszerzeniem pierwszego segmentu będzie drugi blok tematyczny zatytułowany: Przemysł – przyszłe szanse i wyzwania. Ten segment zapewnia dogłębną analizę sektora stolarki budowlanej, w tym analizy rynku mieszkaniowego w Polsce i Europie, potencjału renowacji i eksportu stolarki okienno-drzwiowej. Podczas panelu dyskusyjnego eksperci poruszą kwestie raportowania ESG, efektywności energetycznej, fali renowacji, klas energetycznych budynków, a także wyzwań biurokratycznych i inicjatyw wsparcia.
W drugim bloku tematycznym wezmą udział: Krystyna Baran, Prezes Zarządu WIŚNIOWSKI, Łukasz Luto, Prezes Zarządu PORTA KMI POLAND, Krzysztof Michalak, Dyrektor Sprzedaży PL & CEE OKNOPLAST, Rafał Szefler, Doradca Ministra Rozwoju i Technologii, Małgorzata Walczak-Gomuła, Prezes Zarządu ASM Research
Solutions Strategy i Patrycjusz Wyżga, dziennikarz, twórca kanałów YouTube „Didaskalia” i „Horyzonty”.
Budowanie trwałych partnerstw z siecią sprzedaży
Dystrybucja jest kluczowym ogniwem łączącym producenta z końcowym konsumentem. Ten trzeci blok tematyczny Kongresu będzie badał, jak zapewnić dostępność, konkurencyjność i wysoką jakość usług w obliczu szybkich zmian, a także jak pielęgnować trwałe partnerstwa z siecią sprzedaży w perspektywie długoterminowej. Podobnie jak inne segmenty, ten blok zakończy się panelem dyskusyjnym z udziałem ekspertów.
W trzecim bloku tematycznym wystąpią m.in.: Wojciech Herra, niezależny konsultant, ekspert w zakresie zarządzania lojalnością i rozwoju biznesu, Grzegorz Filipek, członek zarządu Grupy PSB Handel, Szymon Kwaśnik, założyciel Stowarzyszenia Stolarzy i prezes Cechu Rzemiosł Różnych w Zbąszyniu , Michał Maciejewski, doradca ds. sprzedaży i rozwoju produktu w firmie Aluplast ,
Artur Pęksyk, Prezes i Dyrektor Zarządzający Business Marketing Design Lab i Grzegorz Ratajczak, Dyrektor Wykonawczy, Członek Zarządu KRISHOME.