Prada przejmuje Versace. Jak donoszą Reuters i Wall Street Journal, umowa została sfinalizowana w czwartek (10.04). Kwota, która umożliwia włoskiej marce przejęcie kontroli nad ikoną mody, wynosi 1,25 mld euro. Jednak Prada wskazała w oświadczeniu, że wartość transakcji może wzrosnąć po korekcie.
/ STEPHANE DE SAKUTIN/AFP/East News / East News
Versace sprzedany, Prada przejmuje konkurenta
Prada osiągnęła swój cel. Versace przechodzi z grupy Capri Holdings do Prady. Reuters poinformował, że umowa została już podpisana. Wall Street Journal wcześniej wskazał, że umowa zostanie sfinalizowana 10 kwietnia.
Jak zauważa Reuters, Prada zamierza się rozwijać pomimo spowolnienia popytu na produkty luksusowe , ale ważne jest, aby wspomnieć, że Versace obecnie działa ze stratą. Ta fuzja wzmacnia pozycję Włoch w sektorze luksusowym, w którym dominują głównie francuskie konglomeraty .
Zarządy Prada SpA i Capri Holdings zatwierdziły transakcję, której sfinalizowanie jest spodziewane w drugiej połowie 2025 r. Nadal podlega ona „zwyczajowym warunkom zamknięcia, w tym uzyskaniu niezbędnych zgód regulacyjnych”, jak stwierdziła Prada.
Reklama
Prada publikuje oświadczenie, Versace zachowa swoją tożsamość
Włoski dom mody Prada potwierdził w specjalnym ogłoszeniu, że w czwartek nabył 100 procent udziałów w Versace. Podkreślono jednak, że wartość nabycia ikony mody od grupy Capri Holdings wyniesie 1,25 miliarda euro (około 1,375 miliarda dolarów), ale kwota ta może zostać zrewidowana po sfinalizowaniu transakcji .
„Jesteśmy zachwyceni, że możemy powitać Versace w Grupie Prada i rozpocząć nowy rozdział dla marki , z którą dzielimy niezachwiane oddanie kreatywności, dbałości o produkty i bogatego dziedzictwa kulturowego” — zauważył prezes zarządu i dyrektor generalny Grupy Prada, Patrizio Bertelli.
Bertelli odniósł się nie tylko do samej umowy, ale także do wizji grupy dla Versace. Miłośnicy marki nie muszą obawiać się znaczącej zmiany stylu.
„W ramach Prada Group, Versace zachowa swoją kreatywną istotę i kulturową autentyczność , korzystając jednocześnie z solidnego wsparcia platformy grupy, w tym wiedzy fachowej i doświadczenia w kwestiach sprzedaży detalicznej i operacyjnych” – oświadczył dyrektor generalny Prada Group. Jednak Bertelli dodał, że cała grupa jest przygotowana i chętna, aby „wykuć nowy rozdział w historii Versace”.
Agata Jaroszewska
Odtwarzacz wideo wymaga włączonej obsługi JavaScript w przeglądarce. Polsat News