„Wniosek upadłościowy, który Spółka złożyła tylko z ostrożności, nie będzie dalej procedowany” – takie oświadczenie zarządu NEONET SA pojawiło się w sieci. „Zarząd Spółki NEONET SA informuje, że postanowieniem Sądu Rejonowego dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu z dnia 1 grudnia 2023 r. wobec NEONET SA otwarte zostało postępowanie sanacyjne, jako jedna z prawem przewidzianych procedur restrukturyzacyjnych” – poinformowano. Tym samym pogłoski o ewentualnym ostatecznym bankructwie firmy okazały się mocno przesadzone, a sąd zezwolił spółce na zachowanie własnego zarządu nad całym przedsiębiorstwem i prowadzenie jego sanacji.
/Artur Szczepański /Reporter
„Raz jeszcze podkreślić należy, że postępowanie restrukturyzacyjne nie jest postępowaniem upadłościowym, ani nawet jakąkolwiek jego odmianą. Wręcz przeciwnie, podstawowym założeniem restrukturyzacji jest dalsze funkcjonowanie Spółki i dalsze prowadzenie działalności gospodarczej” – czytamy w oświadczeniu zarządu NEONET.
Jeśliby ktoś chciał dowiedzieć się coś więcej na temat sposobów uzdrowienia sytuacji w spółce, to będzie musiał zadowolić się takim lakonicznym stwierdzeniem zawartym w oświadczeniu zarządu: „Opracowana strategia restrukturyzacji ma poprawić sytuację przedsiębiorstwa, w tym spłacić dotychczasowych wierzycieli oraz zapewnić Spółce stabilizację na przyszłość. W ramach postępowania restrukturyzacyjnego nastąpi reorganizacja firmy ukierunkowana na rozwiązanie aktualnych trudności i umożliwienie dalszego rozwoju biznesowego w kolejnych kwartałach 2024 roku. Zarząd Spółki NEONET SA jest zdeterminowany do uzdrowienia przedsiębiorstwa i dalszego prowadzenia działalności”.
Reklama
NEONET rozpoczyna sanację. Co z klientami spółki?
Jak zwykle w takich przypadkach, zarząd NEONET uspokaja klientów: „W toku trwającego procesu restrukturyzacji, żaden Klient sieci NEONET nie odczuje trudności i problemów w zakupach oraz obsłudze obecnych oraz przyszłych zamówień realizowanych w sklepach stacjonarnych oraz internetowych. Podjęte kroki nie mają wpływu na procesy sprzedażowe oraz prawa konsumentów. Zarówno sklepy stacjonarne jak i sklepy internetowe nadal będą prowadzić sprzedaż, a wysyłki będą realizowane zgodnie z zamówieniami, Klienci będą mogli bez przeszkód korzystać m.in. z prawa do reklamacji czy zwrotu zakupionego towaru. Na dotychczasowych zasadach będziemy realizować obsługę sprzedażową i posprzedażową”.
Zarząd NEONET rozpoczęcie sanacji traktuje jak sukces. Z oświadczenia dowiadujemy się, że: „Pierwszy krok, jakim było przekonanie Sądu restrukturyzacyjnego do obranej wizji restrukturyzacji został zrealizowany z sukcesem. Oznacza to zarazem, że wniosek upadłościowy, który Spółka złożyła tylko z ostrożności, nie będzie dalej procedowany. Jednocześnie Sąd zezwolił Spółce na zachowanie zarządu własnego nad całym przedsiębiorstwem, co dodatkowo powinno ułatwić przebieg postępowania, tak aby toczyło się ono w sposób najmniej odczuwalny dla kontrahentów oraz Klientów Spółki”.
***
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Polsat News