Maszyniści mają oszczędzać prąd. Sztuczna inteligencja będzie ich szkolić

Polregio zoptymalizuje prowadzenie pociągów pod względem zużycia energii – poinformowała spółka. Maszyniści będą testować program monitorujący ich styl jazdy.

Maszyniści mają oszczędzać prąd. Sztuczna inteligencja będzie ich szkolić

Polregio, pociąg, przewozy regionalne (Adobe Stock, Robson90)

Maszyniści mają oszczędzać prąd. Sztuczna inteligencja będzie ich szkolić - INFBusiness

Maszyniści mają oszczędzać prąd. Sztuczna inteligencja będzie ich szkolić - INFBusiness

Maszyniści mają oszczędzać prąd. Sztuczna inteligencja będzie ich szkolić - INFBusiness

Maszyniści mają oszczędzać prąd. Sztuczna inteligencja będzie ich szkolić - INFBusiness

Spółka Polregio poinformowała we wtorek, że podjęła współpracę z PGE Energetyka Kolejowa, dotyczącą rozwiązań eco-drivingowych w transporcie kolejowym. Jeszcze w tym miesiącu czterdziestu maszynistów Polregio w całym kraju weźmie udział w projekcie, którego celem jest zwiększenie efektywności energetycznej oraz zminimalizowanie wpływu transportu kolejowego na środowisko.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Im większe ryzyko, tym większa musi być marża – Jarosław Szanajca – Dom Development w Biznes Klasie

Maszyniści mają oszczędzać prąd. Sztuczna inteligencja będzie ich szkolić - INFBusiness

Sztuczna inteligencja sprawdzi, jak maszyniści prowadzą pociągi

Aplikacja Sensum, której autorem jest PGE Energetyka, wykorzystuje algorytmy i sztuczną inteligencję. Ma podpowiadać, jak prowadzić pociąg, aby minimalizować zużycie energii.

„Rozwiązanie to interpretuje dane wejściowe oraz parametry liczone w czasie rzeczywistym, a następnie przekazuje je maszyniście w postaci bieżących wskazówek. Pozwalają one ekonomicznie prowadzić pojazd szynowy” – tłumaczy spółka w komunikacie.

– Współpraca z PGE Energetyka Kolejowa (…) to również ważny element optymalizacji kosztów w spółce. Liczymy na zwiększenie efektywności prowadzenia pojazdów trakcyjnych, zmniejszenie kosztów energii, a w przyszłości uzyskanie białych certyfikatów związanych z efektywnością energetyczną – dodał wiceprezes Polregio Marcel Klinowski, cytowany w komunikacie.

Maszyniści mają oszczędzać prąd. Sztuczna inteligencja będzie ich szkolić - INFBusiness

Maszyniści mają oszczędzać prąd. Sztuczna inteligencja będzie ich szkolić - INFBusiness

Zobacz także:

W Brukseli chwalą kolejowe inwestycje CPK. "Polska może mieć najnowocześniejszą sieć szybkiej kolei"

Nowe pociągi w Polregio

Na liście działań Polregio ma też wymianę taboru kolejowego na nowy zero- lub niskomemisyjny.

Polregio zwróciła uwagę, że od 1990 r. emisja CO2 rośnie gwałtownie przede wszystkim w transporcie lotniczym oraz samochodowym. „Kolej, spośród wszystkich gałęzi transportu, jest najbardziej ekologiczna. Jak podkreślają eksperci, bez transformacji w transporcie kolejowym nie będzie możliwe sprostanie wymogom ograniczenia emisji gazów cieplarnianych o 55 proc. do 2030 r. dla całego naszego kraju” – podkreśliła spółka.

Maszyniści mają oszczędzać prąd. Sztuczna inteligencja będzie ich szkolić - INFBusiness

Polregio informuje, na swoich stronach, że rocznie z jej korzysta blisko 72 mln pasażerów, a pociągi przewoźnika zatrzymują się na ponad 1900 stacjach. Udział firmy w rynku kolejowych przewozów pasażerskich utrzymuje się na poziomie 27 proc. Większościowym udziałowcem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu (50 proc. i jeden udział).

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *