dm-drogerie rozpycha się w Polsce. Do końca roku podwoi liczbę sklepów

Niemiecka sieć – dm-drogerie markt – coraz śmielej rozgaszcza się w Polsce. Spółka jest na razie w „fazie rozruchu”, dlatego – jak wprost przyznaje zarząd – straty są nieuniknione. Mimo to na najbliższe miesiące ma ambitne plany. Do końca roku sieć planuje podwoić liczbę drogerii nad Wisłą, zaczęła również wprowadzać nowy format. Zdjęcie

Sieć dm-drogerie markat do końca roku chce podwoić liczbę sklepów w Polsce /SEBASTIAN GOLLNOW / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP /AFP

Sieć dm-drogerie markat do końca roku chce podwoić liczbę sklepów w Polsce /SEBASTIAN GOLLNOW / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP /AFP Reklama

Niemiecka sieć dm-drogerie jest obecna w Polsce od 2022 roku. Pierwszy sklep został otwarty we Wrocławiu. „Spółka jest w fazie rozruchu” – przyznaje wprost firma w opublikowanym sprawozdaniu finansowanym.  

Drogeria w Polsce w trakcie roku obrotowego trwającego od 1 stycznia 2022 r. do 30 września 2023 r. poniosła stratę w wysokości 121,24 mln zł, natomiast przychody netto ze sprzedaży towarów i materiałów wyniosły 78,58 mln zł – podał portal dlahandlu.pl.

Reklama

„Faza rozruchu, która rozciąga się na kilka lat, charakteryzuje się wysokimi kosztami stałymi, np. dla pracowników w centrali i centrach dystrybucyjnych, i tylko powoli rosnącymi przychodami ze sprzedaży. Rezultatem jest nieunikniona sytuacja pojawiających się strat, która również była oczekiwana” – wyjaśnia sieć. 

Niemiecka sieć rozgaszcza się w Polsce. dm-drogerie chce podwoić liczbę sklepów

Od otwarcia pierwszej placówki dm-drogerie w Polsce minęły już dwa lata. Sieci w tym czasie udało się otworzyć łącznie 27 drogerii.

W przyszłych latach będą otwierane kolejne placówki. W rezultacie zarząd przewiduje wzrost sprzedaży i udziału w rynku. Przewiduje się również wzrost sprzedaży internetowej” – napisał zarząd w sprawozdaniu. „Na dzień 30.09.2023 r. otwartych było 18 oddziałów. Na koniec września 2023 r. podpisano kolejne 23 umowy najmu oddziałów. Oprócz oddziałów prowadzony jest sklep internetowy” – wyjaśnia spółka.

Jak zapowiada sieć, w najbliższym czasie zamierza podwoić liczbę drogerii.

Zdjęcie

Sieć dm-drogerie markat do końca roku chce podwoić liczbę sklepów w Polsce /SEBASTIAN GOLLNOW / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP /AFP

Sieć dm-drogerie markat do końca roku chce podwoić liczbę sklepów w Polsce /SEBASTIAN GOLLNOW / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP /AFP

Niemiecka sieć wprowadza nowy format drogerii w Polsce

Niemiecka sieć w ostatnim czasie stawia również na nowy format swoich sklepów. Pierwszy z nich – z odświeżonym konceptem – został otwarty w kwietniu w podwrocławskich Dobrzykowicach. Nowa koncepcja pojawiła się również w Niemczech – do końca 2029 r. ma zostać wdrożona we wszystkich 2100 sklepach.

Oprócz tego placówki dm-drogerie działają również w Czechach, Słowenii, Chorwacji oraz na Węgrzech i we Włoszech.  

Niemiecka sieć dm-drogerie markt to jeden z największych europejskich graczy na rynku drogeryjnym. W ofercie sieci klienci znajdą ponad 12,5 tysiąca produktów, w tym 28 marek własnych. Wśród nich są m.in.: artykuł gospodarstwa domowego, perfumy, kosmetyki do makijażu czy produkty do pielęgnacji włosów, artykuły dla dzieci oraz zwierząt, a nawet usługa wywoływania zdjęć. 

Sieć zatrudnia w Polsce około 240 osób. W związku z planowanym podwojeniem liczby drogerii w naszym kraju, wkrótce prawdopodobnie będzie szukać kolejnych rąk do pracy.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Domański w „Graffiti” o podwyżkach dla budżetówki i źródłach ich finansowania Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *