Francuska sieć hipermarketów Auchan rewiduje swoją strategię w Hiszpanii. Ostatnie decyzje wpłyną na 152 sklepy, z czego 25 zostanie zamkniętych. Spowoduje to utratę 710 miejsc pracy. Zmiany zostały wyjaśnione jako konieczność dostosowania sieci do zmieniających się preferencji zakupowych konsumentów. Auchan powołuje się również na pogarszające się wyniki finansowe.
/ NICOLAS GUYONNET / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP / AFP
„Duże supermarkety stają się przestarzałe ze względu na wygodę i szybkość pobliskich opcji zakupów dostępnych dla konsumentów” – stwierdziła sieć, jak donoszą hiszpańskie media. W Hiszpanii Grupa Auchan jest znana jako Alcampo. Prowadzi 80 hipermarketów i 445 supermarketów, w tym 129 franczyz i 52 stacje benzynowe. Zatrudniając około 23,3 tys. osób, ma 3-procentowy udział w rynku.
Auchan zamyka hipermarkety. Oto plan transformacji sieci
Nadchodzące zmiany wpłyną na 152 sklepy. Strategia transformacji Alcampo ma na celu dostosowanie się do „nowych zachowań zakupowych, w których klienci preferują mniejsze, bardziej dostępne sklepy, które bardziej odpowiadają ich preferencjom”. Firma ujawniła plany zmniejszenia wielkości 15 swoich hipermarketów. Ponadto „odnowi i zmodernizuje” ponad 60 sklepów i usprawni działalność online.
Reklama
Francuska firma planuje zamknąć 25 sklepów. Będą to lokalizacje „w trudnej sytuacji, położone w obszarach o niskim popycie”. Chociaż konkretne nazwy i adresy sklepów przeznaczonych do zamknięcia nie zostały opublikowane, oczekuje się, że będą to hipermarkety. Redukcje dotkną przede wszystkim stolicę, Madryt, a także Aragonię, Kastylię i León oraz Sewillę. Raporty sugerują, że w tych regionach można spodziewać się zwolnień.
Grupa podaje pogarszające się wyniki finansowe. Według ujawnionych danych Alcampo zakończyło rok fiskalny 2024 ze sprzedażą na poziomie 5,004 mld EUR, co oznacza spadek o prawie 1 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Auchan zamyka więcej sklepów i zwalnia. Zanim Hiszpania stała się Francją
Związki zawodowe wzywają zarząd Alcampo do rozważenia alternatywnych strategii. Przedstawiciele pracowników ogłosili plany zaproponowania w najbliższych dniach programu, który umożliwiłby dobrowolne zwolnienia, przynajmniej dla niektórych pracowników. Będą również opowiadać się za zwiększeniem odpraw dla osób odchodzących z firmy.
Inicjatywa dostosowania sieci w Hiszpanii do lepszego zaspokajania potrzeb klientów jest kontynuacją strategii zapoczątkowanej we Francji sześć miesięcy temu. W listopadzie ubiegłego roku grupa ogłosiła plan restrukturyzacji, który obejmował zamknięcie 10 sklepów, w tym trzech hipermarketów. Decyzja ta została spowodowana spadkiem udziału w rynku w ciągu ostatnich 12 lat, z 12,1% do 8%, wraz ze spadkiem zysków.
Odtwarzacz wideo wymaga włączonej obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL