Allegro od wielu lat dominuje w polskim sektorze e-commerce. Jednak w marcu „Temu” prześcignęło największą polską platformę e-commerce. Po raz pierwszy więcej internautów wybrało chińskiego dostawcę niż polskiego, na co wskazują dane Mediapanel, specjalisty od badań online. Eksperci wyrażają jednak sceptycyzm. Przestrzegają przed utożsamianiem liczby użytkowników z liczbą faktycznych nabywców.
/ Rex Features/EAST NEWS / East News
Temu prześcignęło Allegro pod względem liczby użytkowników. Według raportu Mediapanel, w marcu z Allegro skorzystało 17,8 mln osób, podczas gdy Temu przyciągnął ponad 400 tys. dodatkowych użytkowników, co daje łącznie 18,11 mln.
To był cel
Temu od kilku miesięcy pozostaje w tyle za liderem polskiego krajobrazu e-commerce. Najmniejszą różnicę odnotowano w lutym, kiedy Allegro wyprzedziło swojego chińskiego rywala o zaledwie 100 tysięcy użytkowników. „Platforma była zaangażowana przez prawie 17,8 miliona użytkowników, podczas gdy Temu miało 17,7 miliona” – podaje Mediapanel. W marcu Polacy utrzymali liczbę odwiedzających, podczas gdy chińska platforma odnotowała wzrost o 410 tysięcy.
Reklama
Wygląda na to, że kupujący, którzy wolą e-commerce, spędzają więcej czasu na przeglądaniu produktów na Allegro niż na Temu. Użytkownicy polskiej platformy spędzili średnio 1 godzinę i 54 minuty w marcu, podczas gdy na ofertach dostępnych na chińskiej stronie spędzali zazwyczaj około 58 minut.
Eksperci ważą
Eksperci, na których powołuje się portal wirtualnemedia.pl, podkreślają, że liczba użytkowników nie powinna być utożsamiana z liczbą kupujących. „Chociaż w marcu Temu odwiedziło więcej osób niż Allegro, niektórzy mogli wejść na platformę z czystej ciekawości, bez dokonywania zakupów” – zauważają. Podkreślają promocje, które często reklamują kuszące rabaty, które po odwiedzeniu strony platformy okazują się mylące.
Na podstawie analizy Mediapanel, siła Allegro leży w solidnej bazie lojalnych klientów , którzy korzystają nie tylko z konkurencyjnych cen, ale także z bezpieczeństwa swoich transakcji. Sukces Allegro można w dużej mierze przypisać jego agresywnym strategiom cenowym i gamie produktów często niedostępnych na polskich platformach e-commerce.
Odtwarzacz wideo wymaga obsługi JavaScript w Twojej przeglądarce. Polsat News