Sieć Aldi ujawniła swoje plany rozwoju w Polsce. Niemiecka sieciówka podała zamiary, które zrealizować chce do 2028 roku. Podana liczba nie wskazuje, by Aldi szybko miało doścignąć w liczebności sklepów Biedronkę (około 3,4 tys.), ale za to może zbliżyć się znacznie do liczebności sklepów Lidla w Polsce (ponad 800). Informację o tym, ile Aldi chce mieć sklepów w Polsce do 2028 roku, spółka przekazała w komunikacie prasowym opublikowanym z okazji 15-lecia swojej obecności na polskim rynku.
/123RF/PICSEL
Reklama
Jak podano, aktualnie sieć obecna jest w każdym polskim województwie, w 195 miastach – i posiada ponad 280 sklepów. Rok 2023 zakończy z liczbą ponad 300 sklepów. Do 2028 roku Aldi chce mieć w naszym kraju 650 sklepów, zaś w perspektywie dekady ta liczba ma wzrosnąć do tysiąca.
„15 lat Aldi na polskim rynku to dla nas prawdziwy powód do dumy. To czas podsumowań, ale także odważnych planów na przyszłość. W perspektywie kolejnego piętnastolecia chcemy zatrudnić tysiące nowych pracowników i otworzyć ponad 1000 sklepów, które będą obsługiwane przez 6 nowoczesnych centrów logistycznych. Nieustanny rozwój, satysfakcja klientów i pracowników są dla nas motywacją na kolejne lata działalności” – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Wojciech Łubieński, prezes Aldi w Polsce.
Od kiedy Aldi jest w Polsce?
We wrześniu Aldi otworzyło nowe sklepy w Świdniku, Rudzie Śląskiej, Zielonej Górze (był to już czwarty sklep tej sieci w tym mieście) i Ożarowie Mazowieckim. W październiku sieć zaplanowała około 10 nowych otwarć sklepów w różnych częściach kraju. W 2023 r. Aldi stawia głównie na ekspansję w czterech województwach: śląskim, wielkopolskim, zachodniopomorskim i dolnośląskim.
Niemiecka sieć dyskontów Aldi spożywczo-przemysłowych weszła na polski rynek w 2008 roku, otwierając swoje sklepy między innymi w Głogowie, Żorach, Tarnowskich Górach, Poznaniu, Bielsku-Białej oraz Jeleniej Górze. W Polsce Aldi zatrudnia prawie 3,5 tysiąca pracowników – czytamy na stronie internetowej firmy.
Aldi działa na kilku kontynentach
Obecnie Aldi posiada ponad 12 tys. sklepów w Europie, Ameryce Północnej, Azji i Australii. Firma podzielona jest na dwie grupy, ALDI Nord i ALDI Sud. ALDI Polska jest częścią ALDI Nord (pol. ALDI Północ – red.), która to grupa posiada sklepy w Belgii, Danii, Francji, północnych Niemczech, Luksemburgu, Holandii, Polsce, Portugalii i Hiszpanii.
Z kolei ALDI Sud (pol. ALDI Południe – red.) działa w południowych Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Austrii, Słowenii, we Włoszech i na Węgrzech (przy czym w Austrii i Słowenii jej sklepy są obecne pod marką Hofer), a także rozwija biznes w Stanach Zjednoczonych, Australii i Chinach.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL