Jak pisze w „Rz” Piotr Mazurkiewicz, na koniec 2023 r. e-sklepów było 65,6 tys., a to oznacza, że przez pół roku przybyło ich 3,3 tys. To o 600 mniej niż w analogicznym okresie roku 2023, ale nadal duży wzrost.
Reklama
Pod względem liczby rejestrowanych firm to czwarta najpopularniejsza branża w Polsce, choć jednocześnie w pierwszych sześciu miesiącach 3,9 tys. e-sklepów wykreśliło działalność, a ponad 4,5 tys. zawiesiło działalność.
Eksperci przypominają również o ważnym fakcie: ok. 40 proc. e-sklepów kończy działalność przed upływem roku.
– Pewni możemy być jednego, że na koniec 2024 roku liczba zarejestrowanych sklepów internetowych w Polsce przekroczy próg 70 tys., co pozwala na stwierdzenie, że polski rynek jest jednym z największych w Europie i najszybciej rozwijającym się sektorem w Polsce – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland.
A jaka jest sytuacja finansowa polskich sklepów internetowych? 1,25 proc. największych jest w bardzo dobrej sytuacji finansowej, a niespełna 3,3 proc. to podmioty w bardzo złej sytuacji finansowej. Pozostała część e- sklepów znajduje się w sytuacji słabej (52,28 proc.) lub dobrej (43,17 proc.).
Z danych BaseLinker Index – wskaźnika kondycji polskiego rynku e-commerce – wynika, że największe sklepy zwiększyły sprzedaż w czerwcu aż o 12,6 proc. rok do roku. Liczba dokonanych transakcji wzrosła o 10,9 proc., a średnia wartość koszyka – o 1,5 proc. r./r., do 196,1 zł.
Czytaj więcej
Handel Sklepy internetowe nadal powstają jak szalone
W pierwszym półroczu liczba internetowych sprzedawców wzrosła aż o 3,3 tys. To jedna z najszybciej rozwijających się branż na rynku, choć zmaga się też z ostrą konkurencją.