Jest ochotnik i jest kwota. Tyle przyjdzie zapłacić podatnikom za audyt w CPK

Konsorcjum A2P2 Architecture & Planning i Zespołu Doradców Gospodarczych TOR złożyło ofertę w przetargu na audyt dla tzw. innych projektów w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego – poinformowała spółka CPK. Trwa sprawdzanie oferty pod względem formalnym.

Jest ochotnik i jest kwota. Tyle przyjdzie zapłacić podatnikom za audyt w CPK

fot. Mateusz Włodarczyk/Forum / / Forum

Wśród tzw. innych projektów w ramach CPK znajdują się m.in. City, Cargo City i zagospodarowania terenu po Lotnisku Chopina – wyjaśniła spółka. Poinformowała, że oferta na audyt opiewa na prawie 982 tys. zł brutto, podczas gdy spółka zamierzała przeznaczyć na to zamówienie maksymalnie 561 tys. zł brutto.

Z uwagi na kompleksowość Programu CPK projekt będzie poddany dalszej ocenie i analizie instytucji i ekspertów branżowych – podkreśliła spółka. Przypomniała, że z udziału w przetargach zostało wykluczonych łącznie 116 firm, które wcześniej świadczyły usługi dla CPK. Celem tego działania było uniknięcie ewentualnego konfliktu interesów, czyli np. sytuacji, w której dana firma oceniałaby prace wykonane wcześniej przez siebie – zaznaczono.

Spółka CPK dodała, że trwają w niej obecnie kontrole prowadzone przez instytucje państwowe, np. przez Urząd Celno-Skarbowy w Łodzi w sprawie poprawności rozliczenia przez CPK podatku dochodowego od osób prawnych za ubiegły rok. Do końca czerwca w CPK zaplanowane są też działania Najwyższej Izby Kontroli, które rozpoczęły się w listopadzie 2023 r. Jak wynika z planu NIK, w tym roku odbędą się w CPK kolejne dwie kontrole, które mają odpowiedzieć na pytanie, czy prawidłowo, rzetelnie i gospodarnie realizowano zadania związane z inwestycjami lotniskowymi i kolejowymi CPK – zaznaczyła spółka.

Spółka CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa, jest zaliczona do spółek strategicznych z punktu widzenia interesów kraju.

Centralny Port Komunikacyjny to węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma zostać wybudowany Port Lotniczy, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie.

W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. Inwestycja powinna umożliwić stworzenie ponad 150 tys. nowych miejsc pracy. W rejonie CPK powstanie Airport City, w skład którego wejdą m.in. obiekty targowo-kongresowe, konferencyjne i biurowe. (PAP)

wkr/ mmu/ asa/

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *