Francuska firma E.Leclerc ogłosiła niedawno, że zamknie cztery hipermarkety w Polsce w ramach restrukturyzacji biznesu w naszym kraju. Doniesieniom tym towarzyszyły spekulacje o przyszłości tej sieci handlowej w Polsce. Branżowy serwis wiadomoscihandlowe.pl, powołując się na nieoficjalne informacje, rozwiewa wątpliwości co do planów firmy.
/Niglaut Kevin / ABACA / East News /Reporter
Jak informowaliśmy na łamach Interii Biznes, w ostatnim czasie francuska firma E.Leclerc zdecydowała o zamknięciu czterech swoich hipermarketów w Polsce: w Kędzierzynie Koźlu, Malborku, Koninie i Poznaniu. Likwidacja placówek stanie się faktem w ciągu najbliższych miesięcy. Francuski pracodawca zgłosił już zamiar przeprowadzenia zwolnień grupowych, a we wspomnianych sklepach trwa wyprzedaż towaru.
Reklama
Czy E.Leclerc opuści polski rynek? Firma o swoich planach
Wielu konsumentów zastanawiało się, czy decyzje te oznaczają, że E.Leclerc chce wycofać się z polskiego rynku, na którym – po zamknięciu wymienionych wyżej czterech sklepów – wciąż miałby 36 placówek. Branżowy portal wiadomoscihandlowe.pl, powołując się na własne nieoficjalne informacje, pisze, że francuska sieć nie ma takiego zamiaru. Ostatnie ruchy oznaczają po prostu chęć uporządkowania biznesu nad Wisłą. Co więcej – kolejne likwidacje sklepów nie są planowane.
„Z naszych informacji wynika, że operator – oprócz kwestii ekonomicznych – zdecydował się na zamknięcie wspomnianych sklepów ze względu na to, że chce działać tylko we własnych obiektach, a nie wynajmowanych powierzchniach (Kędzierzyn Koźle, Poznań)” – donoszą wiadomoscihandlowe.pl.
Z kolei sklep E.Leclerc w Malborku nie miał dostępu do parkingu, co miało utrudniać jego rozwój, a placówka w Koninie „nie pasowała do nowej koncepcji rozwoju firmy” – dodaje serwis, powołując się na wyjaśnienia francuskiej sieci.
E.Leclerc w Polsce: Nowa strategia i nowy koncept sklepu
E.Leclerc zamierza nie tylko ustabilizować swój biznes w Polsce, ale wręcz go rozwijać. Pomóc ma w tym nowa strategia, opracowana dla polskiego rynku i wdrażana już od ubiegłego roku. Strategia ta opiera się na „nowym koncepcie sklepu, w formacie supermarketu. To właśnie on ma być odpowiedzią na wyzwania jakie stawia przed największymi formatami konsument i bardzo konkurencyjny rynek detaliczny” – czytamy w „Wiadomościach handlowych”.
Zmiany obejmą część sklepów E.Leclerc działających na polskim rynku, a w przyszłości także nowe sklepy sieci, które powstaną w naszym kraju.
Serwis przypomina, że E.Leclerc już wcześniej zamykał nierentowne sklepy w Polsce: w 2021 r. z krajobrazu handlowego Kielc zniknął hipermarket w tamtejszym Pasażu Świętokrzyskim. W 2022 r. sieć zamknęła natomiast placówki w Galerii Amber w Kaliszu i w Galerii Trzy Korony w Nowym Sączu. Później „wyprowadziła się” ze Śremu i Stalowej Woli.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL