Kolejne przejęcie Grupy Maspex. Czeska Becherovka już w polskich rękach.

Maspex sfinalizował we wtorek proces przejęcia spółki Jan Becher – Karlovarská Becherovka. Polska spółka stała się tym samym właścicielem czeskiej marki alkoholu Becherovka oraz zakładu produkcyjnego i magazynu w Karlovych Varach. Transakcja została zrealizowana z firmą The Pernod Ricard Group. Zdjęcie

Grupa Maspex przejęła słynną czeską markę alkoholu / 	Jakub Porzycki/FORUM    /Agencja FORUM

Grupa Maspex przejęła słynną czeską markę alkoholu / Jakub Porzycki/FORUM /Agencja FORUM Reklama

Słynna czeska marka Becherovka w polskich rękach. Jak poinformował Maspex we wtorkowym komunikacie, sfinalizowanie transakcji oznacza, że od 1 maja to polska spółka odpowiada za produkcję i sprzedaż tego czeskiego alkoholu. 

„Przejęcie legendarnej czeskiej marki likieru ziołowego o ponad 200-letniej historii, jest dwudziestym pierwszym przejęciem Grupy Maspex i drugim na czeskim rynku” – wskazano.

Maspex coraz mocniej obecny na rynku alkoholi

Według przedstawicieli spółki, akwizycja pozwoli na rozszerzenie portfolio Maspeksu o „wyjątkowy produkt”. Jest również „dowodem umacniania pozycji na rynku napojów alkoholowych”. Firma jest na nim obecna od 2022 roku. Grupa przejęła wtedy firmę CEDC – największego importera zagranicznych alkoholi w Polsce i producenta wódki. Posiada w tej kategorii takie marki jak: Żubrówka, Soplica, Absolwent i Bols.

Reklama

Wioleta Czaja, dyrektor generalny Grupy Maspex w Czechach i Słowacji zapowiedziała, że obecnie głównym priorytetem firmy jest integracja oraz utrzymanie sprzedaży, poprzez efektywne włączenie Becherovki do oferty Maspeksu.

„Bez wątpienia będziemy kontynuować inwestycje w markę – zarówno poprzez rozwój produktu, jak i działania marketingowe. Becherovkę chcemy także wspierać międzynarodowo. Dlatego produkt będzie dostępny w ofercie naszych oddziałów, a także planujemy jego ekspansję na rynki eksportowe” – zapowiedziała Czaja cytowana w komunikacie firmy.

Maspex jest największą polską prywatną grupą w branży spożywczej oraz jedną z największych takich firm w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2023 roku przychody ze sprzedaży spółki wyniosły ponad 15 mld zł. Posiada ona w swoim portfolio prawie 70 marek, a jej produkty są obecne w ponad 80 krajach na całym świecie. 

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Gwiazdowski mówi Interii. Odc. 78: Czy złożyłeś na siebie już donos podatkowy? INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *