Redakcja money.pl wdraża nową strategię rozwoju serwisu. Niebawem pojawi się w nim więcej treści premium, zarówno w formie tekstów, jak i materiałów wideo. Od maja do zespołu dołączą Grzegorz Osiecki i Tomasz Żółciak, w czerwcu pracę rozpocznie Grzegorz Siemionczyk.
Grzegorz Osiecki, Tomasz Żółciak i Grzegorz Siemionczyk w money.pl (WP)
Kategoria biznes i finanse to ważny obszar w Wirtualnej Polsce. Kolejnym krokiem do jego wzmocnienia będzie wydzielenie specjalnej sekcji treści premium na stronie money.pl. Po sukcesie kanału „Biznes Klasa”, który ma już ponad 50 tysięcy subskrybentów i 5 milionów wyświetleń na YouTube, redakcja przygotowuje nowe formaty i eksperckie raporty dotyczące gospodarki. To wszystko, aby zbudować najmocniejszą redakcję biznesową w polskim internecie.
– Użytkownik szuka pełnych, rzetelnych informacji z wiarygodnych źródeł. W dobie fake newsów i dezinformacji takie treści są na wagę złota. Wiemy to na przykładzie WP Magazynu, który jest miejscem najbardziej angażujących materiałów dziennikarskich. Chcemy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom, tworząc jeszcze więcej jakościowych materiałów, również biznesowych – mówi Paweł Kapusta, redaktor naczelny Wirtualnej Polski.
Grzegorz Osiecki, Tomasz Żółciak i Grzegorz Siemionczyk w money.pl
Od maja zespół money.pl wzmocnią Grzegorz Osiecki i Tomasz Żółciak, przychodzący z Dziennika Gazety Prawnej. W czerwcu pracę rozpocznie Grzegorz Siemionczyk, przychodzący z Rzeczpospolitej.
– Mam na pokładzie świetną ekipę, zbudowaną z najlepszych dziennikarzy w Polsce. Tworzymy wyspecjalizowany zespół, nie tylko w tematach makroekonomicznych – nie boimy się poruszać trudnych tematów, przygotowując opiniotwórcze materiały śledcze na styku gospodarki z polityką. Cieszę się, że dołączają do nas kolejni dziennikarze, z tak solidnym warsztatem – komentuje Łukasz Kijek, szef obszaru biznes i finanse w Wirtualnej Polsce.
Grzegorz Osiecki to dziennikarz i publicysta piszący o kwestiach politycznych, ekonomicznych i społecznych. W latach 2009-2024 w Dzienniku Gazecie Prawnej. Pracę w mediach zaczynał w latach dziewięćdziesiątych w radiowej „Trójce”, gdzie był reporterem i wydawcą. W podobnej roli pracował później w Informacyjnej Agencji Radiowej i telewizyjnej Panoramie. Laureat Grand Press Economy w 2019 roku, nominowany do Grand Press w kategorii news w 2018. Prowadził także warsztaty z dziennikarstwa prasowego dla studentów dziennikarstwa SWPS. Współautor podcastu „Z drugiej strony”. Absolwent Wydziału Historii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych Innowacyjna Gospodarka na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Tomasz Żółciak, dziennikarz i publicysta zajmujący się tematami gospodarczymi, samorządowymi i politycznymi. Poprzednio zawiązany z Dziennikiem Gazetą Prawną od 2010 roku. Współautor podcastu „Z drugiej strony”. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW oraz Centrum Europejskiego UW.
Grzegorz Siemionczyk, dziennikarz i publicysta specjalizujący się w tematyce makroekonomicznej. Do czerwca związany z „Rzeczpospolitą” i „Parkietem”. Laureat Nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka. W 2020 r. otrzymał Grand Press Economy. Kilkukrotnie nagradzany w konkursie NBP im. Władysława Grabskiego. Karierę dziennikarską rozpoczynał w 2007 r. w dziale zagranicznym Polskiej Agencji Prasowej. Pomysłodawca i prowadzący panelu ekonomistów „Rzeczpospolitej”, prowadzący program „Prosto z Parkietu” w Parkiet TV. Absolwent ekonomii w Szkole Głównej Handlowej, studiował też filozofię na Uniwersytecie Warszawskim.
Money.pl liderem w kategorii biznes i finanse
Każdego dnia money.pl dociera do niemal 1,5 mln Polek i Polaków. W lutym serwis był liderem w kategorii biznes i finanse, według badania Mediapanel miał ponad 10 mln użytkowników. Przybliża i wyjaśnia najważniejsze zjawiska w gospodarce i biznesie, ułatwia poruszanie się po świecie finansów i prawa, informuje o najważniejszych wydarzeniach z kraju i ze świata, a także dostarcza notowania giełdowe, kursów walut i wskaźniki gospodarcze.
Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lutym 2024 roku z produktów internetowych WP korzystało niemal 21 milionów Polaków.