Duża awaria w Banku Pekao S.A. Nie działały karty, nie można było wypłacić pieniędzy

Użytkownicy z całej Polski informowali w sobotę o problemach z korzystaniem z kart płatniczych wydanych przez Bank Pekao S.A.
Duża awaria w Banku Pekao S.A. Nie działały karty, nie można było wypłacić pieniędzy - INFBusiness

Foto: stock.adobe.com

Zgłoszenia z całej Polski zaczęły spływać w sobotę w okolicach godz. 10.00. W serwisie raportującym awarie DownDetector w godzinę pojawiło się ponad 5 tys. zgłoszeń. Klienci banku skarżyli się również w mediach społecznościowych. „Nie działają wasze bankomaty, karty i bliki” — napisał jeden z użytkowników na Facebooku Banku Pekao S.A. „Wypłaty z bankomatu, płatności mobilne oraz kartą w okolicach Warszawy nie działają. Infolinia automatycznie odrzuca połączenie. Bank Pekao S.A. kiedy zamierzacie coś z tym zrobić?” — pytał kolejny.

Kilka minut po godzinie 11.00 przeciążona była infolinia Banku Pekao S.A. Później całkowicie przestała działać. Po zadzwonieniu na numer alarmowy można się było dowiedzieć jedynie, że połączenia są zawieszone z powodów problemów technicznych.

Awaria w Pekao. Rzecznik banku potwierdza

Awarię w rozmowie z „Rzeczpospolitą” potwierdził Paweł Jurek, rzecznik prasowy banku. – Rzeczywiście z powodu awarii pojawiły się problemy z płatnościami kartą — przyznał.

– Była to jednak krótkotrwała niedogodność i wszystko obecnie wraca do normy — zapewnił jednak Paweł Jurek. Jak dodał, jeszcze w najbliższym czasie część klientów banku mogła będzie mogła mieć problemy przy płaceniu kartami. – Nie powinno to jednak potrwać dłużej niż kilkanaście minut – zastrzegł.

Po południu liczba zgłoszeń w serwisie DownDetector istotnie zaczęła spadać. W mediach społecznościowych pojawił się też komunikat banku. „Mamy przejściowe problemy z systemem płatności. Pracujemy nad przywróceniem poprawności działania. Przepraszamy za utrudnienia” — czytamy we wpisie na Twitterze.

Po godz. 14.00 otrzymaliśmy informację, z której wynika, że „wszystkie usługi Banku Pekao S.A. działają już poprawnie”.

Pekao z wyprzedzeniem informowało o przerwach w działaniu w weekend niektórych usług, ale chodziło o usługi maklerskie i profil zaufany. „2 marca w godz. 7.00-18.00 możesz mieć trudności w dostępie do składania dyspozycji i zleceń na rachunkach inwestycyjnych w serwisie Pekao24, aplikacji PeoPay oraz platformie eTrader Pekao. Od 2 marca od godz. 19.00 do 3 marca do godz. 1.00 nie skorzystasz z usługi profilu zaufanego. W tym czasie będą prowadzone prace serwisowe po stronie dostawcy usługi” — informował bank w wydanym komunikacie.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *