PKP Intercity podpisały umowę z Alstomem na wymianę wykładzin w pociągach Pendolino. Całość kontraktu opiewa na 3,8 mln zł. Po przeliczeniu metr bieżący wykładziny będzie kosztować polskiego przewoźnika 2 tys. zł. Kosztowną inwestycję przeprowadzi producent pociągów Pendolino – wykonawcę we wrześniu wyłoniono bez przetargu.
/Artur Widak / NurPhoto / NurPhoto via AFP /
Reklama
PKP Intercity 2 października zawarły umowę z producentem pociągów Pendolino na wymianę wykładzin w dziesięciu pojazdach serii ED250 – donosi portal rynek-kolejowy.pl.
Wartość umowy na przeprowadzenie renowacji wyniesie 682 tys. euro netto, czyli ok. 3,8 mln zł brutto. – Przeliczając to na długość dziesięciu 187-metrowych pociągów, wychodzi ponad 2 tysiące złotych za metr bieżący wykładziny – informuje portal.
PKP Intercity nie tylko wymienią wykładziny. Najpierw trzeba zdemontować fotele
Żeby wymienić wykładziny w składach pociągów Express InterCity Premium (Pendolino), najpierw trzeba zdemontować fotele, regały na bagaże oraz ścianki działowe. Konieczna będzie także ingerencja w układ elektryczny w postaci demontażu grzejników.
„Poprawny demontaż i montaż elementów, jak również montaż wykładziny jest możliwy do zrealizowania jedynie na podstawie szczegółowej dokumentacji konstrukcyjnej” – oceniły PKP Intercity. Dokumentację na wyłączność posiada właśnie Alstom Konstal – producent szybkich pociągów, który teraz wymieni wykładziny.
A te w ocenie PKP wymagały już wymiany. Podczas 10-letniej eksploatacji (w 2024 roku minie 10 lat, odkąd pierwsze 20 pociągów Pendolino wyjechało na polskie tory) część z nich się zużyła, niektóre uległy „aktom wandalizmu”, a inne zostały poplamione resztkami jedzenia lub napojami.
Rewolucja w PKP. Przewoźnik uruchamia nowy system sprzedaży biletów
PKP Intercity szykują również rewolucję w systemie sprzedaży biletów przez internet. Przewoźnik na razie testuje nową wersję – ma być ona szybsza i intuicyjna, przez co zakupów biletów ma być bardziej wygodny.
Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity
Nowe funkcje w systemie do sprzedaży biletów w PKP to m.in.:
- planowanie podróży „tam i z powrotem”,
- profile zakupowe (można w nich wskazać ulubione lub najczęstsze relacje),
- możliwość dodania biletu do kalendarza,
- podpowiedzi najlepszej dla podróżnych oferty,
- proponowanie ulg na przejazd.
Zmieni się także szata graficzna systemu zakupu biletów na pociągi PKP, a także sposób prezentowania frekwencji oraz zajętych miejsc w przedziałach. System od razu wskaże także tor i peron, z którego odjeżdża pociąg.
Z e-IC 2.0 beta na razie mogą skorzystać pasażerowie, którzy posiadają konto w starym serwisie e-IC lub w aplikacji mobilnej. Przewoźnik zapowiada, że po fazie testów nowy system ma być dostępny dla wszystkich użytkowników.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL