Znana marka ogłasza upadłość. Niemiecki biznes przynosił straty.

Pepco Niemcy ogłosiło zamiar restrukturyzacji swojej sieci sklepów w Niemczech w ramach trwającej inicjatywy reorganizacyjnej, zgodnie z komunikatem prasowym firmy. Grupa Pepco zobowiązała się do wsparcia tej inicjatywy.

Znana marka ogłasza upadłość. Niemiecki biznes przynosił straty.

fot. Wielki Warszawski // Shutterstock

Znana marka ogłasza upadłość. Niemiecki biznes przynosił straty. - INFBusiness

Pepco Group NV planuje reorganizację swojej sieci sprzedaży detalicznej w Niemczech. W związku z tym Pepco Germany GmbH wszczęło postępowanie upadłościowe na podstawie artykułu 270 niemieckiego Kodeksu Upadłościowego w Sądzie Rejonowym Berlin-Charlottenburg.

„Celem tego postępowania jest dostosowanie Pepco Germany do rynku niemieckiego i zwiększenie jego perspektyw na długoterminowy sukces. Wszystkie sklepy będą funkcjonować do odwołania i nadal będą oferować najnowsze kolekcje. Grupa Pepco, jako akcjonariusz, wyraziła gotowość do pomocy w procesie restrukturyzacji i zapewnienia finansowania tego postępowania” – czytamy w ogłoszeniu.

Pepco Niemcy prowadzi obecnie 64 lokalizacje w całych Niemczech, kładąc nacisk na obecność w Niemczech Wschodnich. Sklepy Pepco oferują odzież i artykuły codziennego użytku. Po wejściu na rynek w 2022 roku, niemiecka sieć napotkała bariery wzrostu i obecnie ponosi straty.

Pepco Niemcy zatrudnia obecnie około 500 pracowników.

Obecny zespół zarządzający będzie mógł liczyć na wsparcie ze strony Christiana Stofflera z monachijskiej kancelarii prawnej Gerloff Liebler Rechtsanwälte, który został mianowany Dyrektorem ds. Restrukturyzacji (CRO).

Sąd wyznaczył adwokata Gordona Geisera, wspólnika w berlińskiej kancelarii prawnej GT GreenbergTraurig LLP, na tymczasowego syndyka masy upadłościowej (Sachwaltera) w tej sprawie.

„W ciągu ostatnich dwóch dekad Grupa Pepco udowodniła sukces swojej koncepcji sprzedaży detalicznej i oferty produktowej w Europie. Dlatego dostrzegamy korzystne perspektywy reorganizacji naszej sieci sklepów w Niemczech, aby mogła ona prosperować pomimo trudnej sytuacji w niemieckim sektorze handlu detalicznego. Trwający proces reorganizacji pozwala nam na szybkie wdrożenie niezbędnych działań” – powiedział Christian Stoffler, Dyrektor ds. Rozwoju Produktu (CRO).

Grupa Pepco otworzyła swoje pierwsze sklepy w Polsce w 2004 roku i od tego czasu rozszerzyła swoją działalność na Europę Środkową, Wschodnią i Zachodnią

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *