Według danych opublikowanych przez Google, najpopularniejszymi miejscami na wakacje w Polsce w tym sezonie są Hiszpania, Włochy i Grecja. Raport zwrócił uwagę na wzrost liczby wyszukiwań ofert all-inclusive w porównaniu z rokiem poprzednim.
Analiza wyszukiwań w Google wskazuje, że w tym roku podróże zagraniczne przewyższyły wakacje krajowe, stanowiąc 51% wszystkich wyszukiwań , podczas gdy wakacje w Polsce stanowią niecałe 49%. W raporcie zauważono, że w 2024 roku odsetek ten wyniósł 52% dla podróży krajowych i 48% dla wakacji zagranicznych.
„Historycznie ta tendencja się utrzymywała – w 2023 roku 53% zapytań dotyczyło podróży w obrębie Polski, w porównaniu do 47% w przypadku podróży zagranicznych, podczas gdy w 2022 roku podział ten wynosił 55% do 45%. W latach pandemii (2020–2021), kiedy turystyka była ograniczona, ponad 60% wyszukiwań koncentrowało się na lokalizacjach lokalnych” – stwierdził Jacek Bisiński, konsultant ds. analityki podróży w Google, cytowany w raporcie.
Raport ujawnia, że najpopularniejszymi kierunkami podróży w tym sezonie wakacyjnym są Hiszpania, Włochy i Grecja . Warto zauważyć, że Hiszpania znalazła się na szczycie listy popularności w tym roku, wyprzedzając Włochy, które były wiodącym kierunkiem w 2024 roku. Pozostałe destynacje w pierwszej dziesiątce najczęściej wyszukiwanych kierunków to Turcja, Chorwacja, Stany Zjednoczone, Niemcy, Francja, Wielka Brytania i Czechy.
Reklama Zobacz też: Obudź w sobie byka giełdowego! Z nami przesada nic nie kosztuje.
Miasta, które odnotowały największą liczbę wyszukiwań, to Barcelona, Rzym i Paryż, co odzwierciedla wyniki z zeszłego roku. Kolejne miejsca zajęły Londyn, Praga, Berlin, Wenecja (debiutująca na liście), Hurghada i Wiedeń (Nowy Jork zajął w zeszłym roku 10. miejsce).
Stany Zjednoczone, podobnie jak w roku Remuh, pozostały najpopularniejszym kierunkiem podróży długodystansowych i egzotycznych. Inne popularne wyszukiwania obejmowały Zjednoczone Emiraty Arabskie, Tajlandię i Japonię.