Biedronka koncentruje się na nowym formacie sklepu. Sieć oferuje artykuły przemysłowe po obniżonych cenach. Portugalski sprzedawca detaliczny oferujący dyskonty prowadzi obecnie 38 takich sklepów, w tym lokalizacje w Gdańsku i Krakowie. Biedronka twierdzi, że otwarcie kolejnych placówek to tylko kwestia czasu.
/ Karol Makurat/REPORTER, Biedronka / materiały prasowe /
Biedronka wskazuje, że w nowym formacie sklepu klienci odkryją szeroki asortyment produktów przemysłowych. Promocja ma na celu stymulację zakupów, co wiąże się z zakupem dwóch artykułów w cenie stanowiącej połowę ceny każdego z nich. Czy to wystarczająca motywacja?
Klienci mają mieszane opinie na temat nowatorskiej koncepcji Biedronki. „Szkoda, że to jedyny tego typu sklep w okolicy. Zdecydowanie mogłoby być ich więcej, ponieważ wybór jest dość duży i jest w czym wybierać” – wyznał jeden z klientów, z którym rozmawialiśmy w nowym punkcie w Krakowie. „Jednak sklep sprawia wrażenie nieco zdezorganizowanego. Trudno jest znaleźć konkretne produkty, a niektóre artykuły nie mają wyraźnie podanych cen” – zauważył inny klient.
Reklama
Godziny otwarcia również powodują problemy. „Ten sklep jest otwarty od 10:00 do 18:00, co utrudnia osobom pracującym robienie zakupów w dni powszednie. Sobota pozostaje opcją” — podkreśliła młoda kobieta, która zauważyła, że chociaż nie planuje niczego kupować, jest ciekawa, jak wygląda oferta nowego sklepu.
Biedronka stawia na nowy format sklepu. Otwiera więcej placówek
Biedronka Outlet to koncepcja wprowadzona kilka lat temu, ale dopiero teraz zyskuje popularność, ponieważ powstają nowe lokalizacje w różnych regionach Polski . „Sklepy działające w formacie outletowym koncentrują się na sprzedaży produktów przemysłowych i tekstyliów” – powiedział Interii Biznes Jacek Regimowicz, kierownik ds. operacji i sprzedaży w Biedronce.
/ Biedronka / materiały prasowe /
Według sieci, główną zaletą Biedronka Outlet są znaczne rabaty — ceny produktów można obniżyć nawet o połowę. Asortyment składa się głównie z produktów posezonowych i produktów, które nie zostały sprzedane w regularnych sklepach dyskontowych. „Asortyment w tych sklepach jest różny, ponieważ obejmuje produkty z poprzednich sezonów” — wyjaśnił przedstawiciel sieci.
Jakie produkty można kupić w sklepach Biedronka?
W sklepach Biedronka klienci znajdą przede wszystkim małe AGD, meble, akcesoria, produkty dla dzieci, wybrane kosmetyki, środki czystości i artykuły dla zwierząt . Typowy asortyment w sklepie wyprzedażowym waha się od 2500 do 3000 artykułów .
Portugalska sieć dyskontów uruchomiła swoje pierwsze placówki w Gdańsku, Lesznie, Łomży, Żarowie, Mławie i Twardogórze, a także w Krakowie. – Placówki Biedronka powstają zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach , a ich lokalizacja jest wybierana na podstawie potencjału sprzedażowego – powiedział Regimowicz.
Obecnie w Polsce jest 38 takich sklepów . Sieć zapewniła nas, że to dopiero początek. „Będziemy informować na bieżąco o dalszych wydarzeniach w tym segmencie” – dodał przedstawiciel Biedronki.
Punkty sprzedaży Biedronka nie tylko w sklepach stacjonarnych. Sieć stawia na sprzedaż mobilną
Punkty stacjonarne nie są jedynym formatem sprzedaży, na który sieć kładzie coraz większy nacisk. Aby ułatwić zakupy osobom, które nie mają w pobliżu sklepu, sieć uruchamia punkty mobilne . Będą one