Amazon uruchomi tanią platformę transportową w Europie? Chce walczyć z Temu i Shein

Amazon bada możliwość rozszerzenia swojej platformy sprzedaży Haul na całą Europę, jak donosi „Wiadomości handel”, powołując się na szczegóły z lebensmittelpraxis.de. Jeśli te ambicje się zmaterializują, Haul może stać się groźnym konkurentem dla chińskich gigantów, takich jak Temu i Shein, które szybko przejęły wydatki konsumentów, szczególnie w Polsce. Platforma Haul kładzie nacisk na produkty o niskich kosztach.

Zdjęcie

Amazon rozważa ekspansję swojej platformy sprzedażowej Haul w Europie /MATTHIAS BALK / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP /AFP

Amazon rozważa rozszerzenie swojej platformy sprzedaży Haul w Europie / MATTHIAS BALK / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP / AFP Advertisement

Amazon wprowadził platformę Haul w Stanach Zjednoczonych w listopadzie 2024 r. Jest ona dostępna wyłącznie w wersji mobilnej, za pośrednictwem aplikacji Amazon Shopping. Ten ruch był reakcją na znaczny wzrost sprzedaży głównie chińskich platform e-commerce: Temu, Shein i AliExpress. Platformy te oferują niedrogie produkty, co skłoniło nową usługę Amazon do skupienia się na tej kategorii przedmiotów.

Haul – rabat Amazon. „Niewiarygodnie niskie ceny”

Debiut Haul w USA wiązał się z obietnicami, że kupujący znajdą tam „niewiarygodnie niskie ceny” . Amazon twierdzi, że dostępny towar kosztuje „20 USD lub mniej”. Co ciekawe, przedmioty prezentowane na Haul są wysyłane bezpośrednio od sprzedawców zlokalizowanych głównie w Azji, a czas dostawy wynosi od 15 do 20 dni. Model sprzedaży towarów o niższych cenach z wydłużonym okresem oczekiwania jest charakterystyczny dla Temu i Shein.

Reklama

Amerykańskie źródła branżowe, takie jak eMarketer, wskazują, że Amazon prawdopodobnie ponosi straty przy każdym zamówieniu złożonym za pośrednictwem Haul, jednak przyjmuje tę strategię cenową, aby skutecznie konkurować z Temu i Shein. Z czasem, jeśli uda mu się zmienić nawyki konsumentów i uczynić Haul preferowaną platformą do zakupów przyjaznych dla budżetu, podejście to może okazać się korzystne.

W ofercie Haul znajdują się artykuły wyposażenia wnętrz, odzież, kosmetyki, zabawki i urządzenia elektroniczne.

Europejska ekspansja Haul może napotkać wyzwania? Problemy z pakowaniem

Amerykański lider e-commerce nie odniósł się formalnie do doniesień o chęci Amazona do rozszerzenia Haul w Europie. Niemniej jednak warto zauważyć, że ostatnie oferty pracy Amazona obejmowały stanowiska globalnego programisty wdrożeniowego Haul i starszego menedżera produktu dla Haul w Meksyku, co sugeruje, że firma rzeczywiście dąży do rozszerzenia Haul poza granice USA .

Jednak strona lebensmittelpraxis.de podkreśla, że ekspansja Haul na Europę może napotkać przeszkody . Od 2023 r. Amazon w Europie używa wyłącznie opakowań nadających się do recyklingu, podczas gdy Haul w USA wykorzystuje opakowania plastikowe do dostaw. Ta rozbieżność może wymagać znaczących zmian w logistyce realizacji zamówień w Europie.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga włączonej obsługi JavaScript w przeglądarce. Grunty pod nowe mieszkania od spółek skarbu państwa? O szczegółach opowiada wiceminister rozwoju INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *