Około 40 osób zostanie zwolnionych w ElectroMobility Poland, miejscu, w którym miał zostać wyprodukowany pierwszy polski pojazd elektryczny. Zgodnie z oświadczeniami zarządu, usprawnienie struktury kosztów jest niezbędne – jak donosi „Dziennik Gazeta Prawna”.
Przygotowania do masowych zwolnień w ElectroMobility Poland trwają od kilku tygodni, a pracownicy zostali o tym powiadomieni przed weekendem – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.
Redukcja zatrudnienia obejmie łącznie 40 stanowisk we wszystkich sektorach firmy i będzie dotyczyć zarówno personelu, jak i współpracowników.
Czy finansowanie jest problemem?
„Ten wybór jest związany ze zmianą strategii realizacji projektu przez ElectroMobility Poland, wymagającą dostosowania profili stanowisk, aby sprostać przyszłym wymaganiom. Jest to również konsekwencja przedłużonego procesu pozyskiwania finansowania, co wymaga optymalizacji struktury kosztów. Jest to dla nas niezwykle trudna decyzja, ale kluczowa w obecnym kontekście” – stwierdziła firma w komunikacie, cytowanym przez DGP.
Powstanie klaster elektromobilności
Zamierzenia ElectroMobility Poland zakładają rewizję koncepcji projektu Izera, która dotyczy polskiego pojazdu elektrycznego. Pod koniec listopada 2024 r. minister aktywów państwowych Jakub Jaworowski wskazał, że obecnie nie ma możliwości wyprodukowania takiego pojazdu. Niemniej jednak trwają rozmowy z chińskimi partnerami na temat utworzenia klastra elektromobilności, który mógłby wspierać rozwój tego sektora w Polsce, między innymi poprzez międzynarodową współpracę i partnerstwa z lokalnymi podmiotami przemysłowymi. Celem jest tworzenie miejsc pracy, transfer technologii, lokalizacja łańcucha dostaw i złagodzenie profilu ryzyka inwestycyjnego.
Czy zakład produkcji samochodów zostanie ostatecznie zbudowany?
Wydaje się jednak, że teren inwestycyjny spółki ElectroMobility Poland w Jaworznickim Obszarze Gospodarczym wciąż rozważa budowę fabryki, w której masowo produkowane będą pojazdy dostosowane do rynków europejskich, a także centrum innowacji skoncentrowanego na nowej mobilności.
„Opracowywany model biznesowy oraz ramy partnerstw międzynarodowych i lokalnych mają na celu zarówno dostarczanie konkurencyjnej gamy produktów, jak i wspieranie