IKEA opracowała strategię, aby przyciągnąć jeszcze więcej polskich konsumentów. Szwedzka potęga, znana z mebli i artykułów gospodarstwa domowego, ujawniła dodatkowe obniżki cen produktów, które zostały zainicjowane w zeszłym roku. Niemniej jednak niskie ceny nie są jedynym celem. IKEA zamierza również eksperymentować z nowymi formatami sklepów, obsługując klientów z mniejszych miast, jak donosi „Puls Biznesu”.
/ 123RF/PICSEL
IKEA obecnie prowadzi 11 pełnowymiarowych sklepów w Polsce. Klienci mogą odwiedzić placówki w Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Lublinie i Warszawie. W październiku ubiegłego roku gigant meblowy prognozował, że jego przychody w roku fiskalnym 2024 przekroczą 6,1 mld zł . W tym czasie ceny 5000 artykułów zostały również obniżone średnio o 19 procent. Jest to jednak dopiero początek strategii cenowej . Co IKEA ma w zanadrzu na rok 2025?
IKEA ma na celu przyciągnięcie klientów. Obniżki cen i nowe formaty są na horyzoncie
„Polityka przystępnych cen jest głównym celem firmy w nadchodzących latach” – stwierdziła Joanna Kijas-Janiszowska, dyrektor finansowy IKEA Retail Polska, w rozmowie z „Pulsem Biznesu”. „Z jednej strony konsumenci radzą sobie z kosztownymi kredytami, ale z drugiej strony coraz bardziej wahają się przed zakupem nowych mieszkań z powodu ograniczeń finansowych. A jeśli nie kupią mieszkań, nie mają czym ich wyposażyć . To prosta koncepcja” – wyjaśniła.
Reklama
Ale to nie wszystko. „Puls Biznesu” informuje, że aby sprostać oczekiwaniom klientów, IKEA planuje testować nowe formaty sklepów zlokalizowanych poza dużymi miastami. Inicjatywa ta ma również na celu zwiększenie dostępności produktów szwedzkiego giganta.
IKEA w Polsce w 2025 roku. Czego jeszcze można się spodziewać?
Serwis Wiadomości Handlowe wskazał pod koniec stycznia, że program „IKEA Preowned” może zostać uruchomiony na rynkach europejskich w ciągu kilku lat. Poprzez dedykowaną platformę klienci będą mieli możliwość kupowania i sprzedawania używanych mebli i artykułów wyposażenia wnętrz.
Według „Podsumowania roku obrotowego 2024 w IKEA Retail w Polsce” firma sprzedała w 2024 r. o 5 mln produktów więcej niż w 2023 r. Obniżenie cen 5000 artykułów miało być gestem w stronę „wielu osób, szczególnie tych dotkniętych rosnącymi kosztami utrzymania ”. Marina Dubakina, prezes i dyrektor generalny ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail w Polsce, ogłosiła, że od lipca 2024 r. wszyscy pracownicy, niezależnie od stażu pracy, będą mogli skorzystać z 26 dni urlopu.
„W bieżącym roku finansowym 2025 planujemy przeznaczyć dodatkowe 54 mln zł na inwestycje ukierunkowane na wsparcie pracowników” – dodała. Do 2030 roku IKEA aspiruje do przekształcenia się w firmę o obiegu zamkniętym. „Celem firmy jest wykorzystywanie wyłącznie materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu ” – czytamy.
Odtwarzacz wideo wymaga włączonej obsługi JavaScript w przeglądarce. Polsat News