PKO BP wydał ważny komunikat. Bank wyjaśnia jak zabezpieczyć konto przed hakerami

Ważny komunikat PKO BP. Największy bank w Polsce nieustannie stara się ostrzegać klientów przed zagrożeniami, które mogą doprowadzić do utraty przez nich pieniędzy. PKO BP wyjaśnia, jak zabezpieczyć konto bankowe przed hakerami. Kluczowe jest nie tylko to, jak sam bank dba o bezpieczeństwo finansów klientów, ale co oni sami mogą zrobić, aby uniknąć utraty oszczędności. W komunikacie zawarto 10 zasad cyberbezpieczeństwa. Lepiej je znać. Zdjęcie

PKO BP nieustannie apeluje do klientów, chodzi o bezpieczeństwo pieniędzy zgromadzonych na kontach bankowych /123RF/PICSEL

PKO BP nieustannie apeluje do klientów, chodzi o bezpieczeństwo pieniędzy zgromadzonych na kontach bankowych /123RF/PICSEL Reklama

PKO BP często wydaje ważne komunikaty dla klientów. Bardzo często dotyczą one nie tylko przerw technicznych wynikających z prac serwisowych lub wiadomości o działaniach oszustów podszywających się pod bank. Niemniej na stronie internetowej największego banku w Polsce znaleźć można szereg wskazówek, jak chronić swoje pieniądze. Warto je przejrzeć, gdyż pełno w nich praktycznych rad. Uwagę zwraca kwestia bezpieczeństwa konta bankowego, gdyż w okresie świąt Bożego Narodzenia wzrasta aktywność oszustów. 

Reklama

PKO BP wyjaśnia jak zabezpieczyć konto bankowe przed hakerami?

PKO BP w specjalnej zakładce dotyczącej bezpieczeństwa w bankowości internetowej porusza szereg tematów i podkreśla, że często warto zwolnić, aby wyprzedzić oszustów. Pracownicy banku wielokrotnie podkreślają, że przed wykonaniem akcji: kupieniem przedmiotu, logowaniem, kliknięciem w link, warto zastanowić się, czy dana wiadomość nie pochodzi od złodziei, którzy chcą zdobyć dane do logowania do bankowości internetowej. 

PKO BP zapewnia, że dba o bezpieczeństwo finansów swoich klientów. Niemniej pada również informacja o tym, że sami klienci mają moc sprawczą do tego, aby chronić swoje pieniądze. Mowa nie tylko o byciu na bieżąco z rodzajami oszustów stosowanych przez cyberprzestępców. PKO BP przygotował spis 10 zasad cyberbezpieczeństwa, dzięki którym bankowość elektroniczna nie będzie obarczona ryzykiem utraty zgromadzonych oszczędności. 

„Nawet najbezpieczniejsze rozwiązania nie będą wystarczające, gdy zabraknie uważności, ostrożności, zdrowego rozsądku oraz kierowania się zasadą ograniczonego zaufania” – czytamy w poradniku PKO BP. Bank podkreśla, że klienci mogą czuć, iż znają ostrzeżenia dotyczące oszustw na pamięć, jednak każdorazowo warto skupić się na treści komunikatu, aby wiedzieć, czy oszuści nie przygotowali nowego schematu działania. Co jeszcze warto wiedzieć? 

PKO BP przypomina o 10 zasadach, ochronią twoje pieniądze

Na stronie internetowej PKO BP bez trudu znaleźć można 10 zasad cyberbezpieczeństwa. Stosowanie się do zaleceń banku pozwala na pewność, iż nikt bezprawnie nie otrzyma dostępu do konta bankowego. 

Jakimi zasadami należy się kierować, aby pieniądze zgromadzone na koncie bankowym były bezpieczne? PKO BP apeluje do klientów, aby ci pamiętali o tym, by:

  1. Dokładnie sprawdzali treść otrzymywanych SMS-ów i powiadomień IKO.
  2. Nie udostępniali nikomu swoich poufnych danych.
  3. Nie zakładali, że widoczna nazwa nadawcy jest prawdziwa.
  4. Zachowali czujność, gdy otrzymana wiadomość wzbudzi ich podejrzenia.
  5. Sprawdzali adresy oraz certyfikaty bezpieczeństwa stron, które wykorzystują do logowania.
  6. Aktualizowali urządzenia i oprogramowania na komputerze, a także na urządzeniach mobilnych.
  7. Tworzyli długie i skomplikowane hasła.
  8. Nie używali tego samego hasła do różnych kont.
  9. Nie logowali się do iPKO i IKO, a także dokonywać transakcji online poprzez niezabezpieczone Wi-Fi.
  10. Nie podłączali nieznanych, zewnętrznych nośników danych do swoich urządzeń.

W zasadach zawarto kluczową informację, która dla wielu Polaków pozostaje nieznana. Mowa o sprawdzaniu certyfikatu bezpieczeństwa stron. PKO BP ostrzega klientów, że kłódka w pasku adresu strony internetowej nie zawsze gwarantuje bezpieczeństwo i autentyczność. Podobnie sytuacja ma się w przypadku tego, kto wysyła nam wiadomości e-mail, czy SMS. Podpisanie się jako PKO BP, czy InPost nie gwarantuje, iż kontaktuje się z nami autentyczny pracownik firmy, a nie oszust. 

„Sprawdzaj e-maile, SMS-y i połączenia telefoniczne. Oszuści potrafią podrobić numer telefonu, który wyświetla się na Twoim ekranie. W aplikacji IKO możesz zweryfikować, czy dzwoni do Ciebie pracownik banku” – wyjaśnia PKO BP.

Agata Jaroszewska

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Jak zadbać o swój budżet podczas przedświątecznych zakupów? INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *