Święta Bożego Narodzenia to najlepszy moment na wręczenie prezentu biznesowego – wynika z badania „Sztuka dawania prezentów biznesowych” przeprowadzonego przez serwis Prezentmarzeń. Jego uczestnicy zwracają uwagę na potrzebę personalizacji upominku. Okazuje się też, że zmieniła się forma podarunku i teraz – zamiast przedmiotów – bardziej cenione są przeżycia.
/123RF/PICSEL
“Prezenty biznesowe stanowią okazję do wyrażenia wdzięczności za wkład pracowników w rozwój firmy i budowanie dobrych relacji” – wskazują eksperci serwisu Prezentmarzeń. Ponad połowa ankietowanych (54 proc.) wskazała, że najlepszym momentem do ich wręczenia są zbliżające się święta.
Nade wszystko personalizacja
Uczestnicy badania przyznali, że kluczowym elementem wartościowego prezentu jest jego personalizacja. Ich zdaniem, tego typu podejście sprawia, że upominek staje się bardziej szczególny i dostosowany do indywidualnych preferencji odbiorcy. “To zaś podkreśla wagę osobistego podejścia w relacjach biznesowych” – argumentują autorzy badania.
Reklama
Prezenty najczęściej wybierane są w formie przeżyć – voucherów czy kart podarunkowych (43 proc.). “Pokazuje to rosnącą popularność nowoczesnych form obdarowywania” – wskazują eksperci serwisu Prezentmarzeń. Drugie miejsce wśród preferowanych upominków (36 proc.) zajmują produkty premium, takie jak kawa czy wino. A 21 proc. wyborów stanowią personalizowane prezenty – np. notesy albo kubki.
Prezenty wpływają na motywację
Oprócz świąt, pracodawcy obdarowują pracowników także z innych okazji: co 5. respondent otrzymuje prezenty z powodu osiągnięć zawodowych, a 18 proc. z okazji jubileuszy czy urodzin. “Okazuje się, że takie gesty są pozytywnie odbierane przez pracowników, podkreślając wartość ich pracy oraz znaczenie ich roli w organizacji” – zapewniają autorzy badania.
Ponad połowa – 61 proc. respondentów – zapewnia, że prezenty biznesowe są istotnym elementem budowania trwałych relacji zawodowych. A 23 proc. wskazuje, że upominki mają pozytywny wpływ na ich zaangażowanie i motywację do pracy. – Odpowiednio dobrany prezent, przekazany w odpowiednim momencie, staje się wyrazem szacunku i uznania, budując pozytywne relacje oraz wzmacniając więź pracownika z firmą – mówi Michał Krasoń z serwisu Prezentmarzeń.
Badanie „Sztuka dawania prezentów biznesowych” zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1496 respondentów we wrześniu 2024.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL