W III kwartale 2024 r. koszt przejechania 100 km najtaniej wychodził w aucie napędzanym LPG, najdrożej zaś autem z napędem elektrycznym – podało Ministerstwo Przemysłu.
Resort przemysłu obliczył koszt przejechania 100 km dla auta kompaktowego o średniej wielkości zapewniające miejsce dla 5 dorosłych osób z umiarkowaną przestrzenią na bagaż oraz dla średniej wielkości SUV-a i crossovera.
Z analizy MP wynika, że:
- koszt przejechania 100 km na paliwie LPG w obu przypadkach wynosił 21,96 zł,
- na oleju napędowym w przypadku kompaktu koszt wynosił 29,8 zł, a dla SUV-ów 36,77 zł,
- na benzynie mniejsze auta musiały zapłacić 36,71 zł, a SUV-y 47,48 zł,
- w przypadku energii elektrycznej koszt wynosił 43,36 zł dla mniejszych aut i 43,62 zł dla pozostałych.
Resort przemysłu podał, że koszt przejechania 100 km na wodorze wynosił w III kwartale 69 zł dla SUV-ów, ale dla mniejszych aut nie było dostępnych modeli pojazdów.
Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w UE
Z końcem lipca br. po polskich drogach jeździło 70 579 samochodów osobowych i użytkowych o napędzie całkowicie elektrycznym (BEV) – wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności. Choć aut z zielonymi tablicami przybywa, udział elektryków w sprzedaży nowych pojazdów jest zaledwie kilkuprocentowy. To jeden z najsłabszych wyników w Unii Europejskiej. Jednocześnie producenci aut mówią o jednym z największych potencjałów dla aut z napędem elektrycznym.
Czytaj dalej…
map/ ana/