Klienci operatora muszą dostać zwrot pieniędzy. Decyzja zapadła

Klienci UPC dostaną zwrot pieniędzy. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta przekazał w specjalnym komunikacie, iż Sąd Najwyższy oddalił skargę spółki P4. Spór zaczął się w 2019 r., gdy UOKiK nałożył na operatora telewizji UPC karę opiewającą na niemal 33 miliony złotych. Klienci w przeciągu maksymalnie dwóch miesięcy powinni otrzymać należne środki. Zdjęcie

UPC będzie musiało zwrócić części klientów pieniądze /123RF/PICSEL

UPC będzie musiało zwrócić części klientów pieniądze /123RF/PICSEL Reklama

UPC przegrało w sądzie z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK opublikował komunikat dotyczący skargi wniesionej przez spółkę P4 wobec wydanej w 2019 r. decyzji. Jednym ze skutków takiego obrotu spraw będzie to, iż klienci operatora telewizyjnego spodziewać powinni się zwrotu pieniędzy

UOKiK ukarał UPC, klienci byli poszkodowani

W piątek 25 października UOKiK poinformował o oddaleniu skargi kasacyjnej spółki P4. Operator telewizji UPC nie zgadzał się z decyzją wydaną w 2019 r. Wówczas kontrolerzy stwierdzili, iż od 17 kwietnia 2016 r. od klientów niesłusznie pobierano opłaty. Dodatkowo jako niedozwolone uznano klauzule stosowane przez dostawcę telewizji.  

W sierpniowej decyzji sprzed pięciu lat UOKiK zastrzegał również, że dochodziło do podwyższania abonamentów i jednostronnego wyłączania kanałów dostępnych w ofercie. W umowach UPC pojawiał się zapis wskazujący, że operator ma prawo zwiększać należność za abonament od 5 do 8 zł w ciągu roku.  

Reklama

Wśród nieprawidłowości wymienianych przez kontrolerów UOKiK pojawiały się również zarzuty dotyczące możliwości obciążenia kosztami wizyty technika w przypadku stwierdzenia przez UPC braku zasadności tego działania. Kara wynosząca niemal 33 miliony złotych to także efekt zbyt ogólnych przesłanek do wypowiedzenia klientowi umowy. 

P4 przegrało w sądzie, UOKiK górą

“Sąd Najwyższy oddalił skargę kasacyjną spółki P4 w sprawie decyzji wydanej przez Prezesa UOKiK wobec operatora telewizji kablowej UPC. Potwierdził tym samym, że spółka musi wykonać decyzję Prezesa UOKiK i poinformować swoich klientów o możliwości uzyskania rekompensaty w postaci zwrotu opłat za bezprawne podniesienie abonamentuZakwestionowane postanowienia w decyzji RBG-10/2019 dotyczyły między innymi możliwości jednostronnego podwyższania abonamentu za kablówkę, zmiany istotnych warunków w wykonywanych umowach czy warunków wypowiedzenia umowy przez spółkę” – czytamy w komunikacie opublikowanym przez UOKiK. 

Urząd podkreślił, że po wyroku Sądu Apelacyjnego spółka P4 zapłaciła już ponad 28,6 mln kary za stosowanie 5 klauzul abuzywnych. Co to oznacza dla zwykłych klientów, którzy czekali na ostateczny finał sprawy? 

Rozwiń

Pieniądze wrócą do klientów UPC

Decyzja Sądu Najwyższego bezpośrednio przełoży się na portfele klientów poszkodowanych w wyniku działania operatora telewizji UPC. Obecnie osoby, którym przysługuje zwrot, w ciągu najbliższych dwóch miesięcy powinni otrzymać pisemną informację od spółki (a także wiadomość SMS), gdzie wyjaśniona zostanie procedura dokonania zwrotu części zapłaconego abonamentu. 

Rekompensaty to bardzo dobra wiadomość dla klientów UPC, których dotknęło działanie abuzywnych klauzul. Będą mogli oni otrzymać zwrot za podwyższone opłaty abonamentowe od momentu ich wprowadzenia do uprawomocnienia się decyzji

Tomasz Chróstny, prezes UOKiK

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. “Wydarzenia”: Kupujemy coraz mniej ubrań i butów. Ekonomiści są zaskoczeni Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *