Lidl reaguje na wyniki badań ziemniaków. Klienci będą zadowoleni

Lidl zareagował na informacje dotyczące wyników badań ziemniaków dostępnych w dyskoncie. – Zdrowie konsumentów i bezpieczeństwo produktów to dla nas kwestia priorytetowa. […] każdy produkt badamy na obecność 730 substancji, czyli aż o 190 substancji więcej niż w opublikowanym teście ziemniaków – przekazała sieć w oświadczeniu przesłanym do redakcji Interia Biznes. Lidl zapewnia klientów, iż nie ma żadnych powodów do obaw. Zdjęcie

Lidl reaguje na wyniki badań ziemniaków /AFP

Lidl reaguje na wyniki badań ziemniaków /AFP Reklama

Ziemniaki z Biedronki i Lidla zostały w kwietniu przebadane przez Fundację Pro-Test. Warzywo z niemieckiej sieci poradziło sobie nieco gorzej, jednak wynik nadal bez wątpliwości mieścił się w narzucanych normach. Lidl Polska w specjalnym oświadczeniu dla Interii Biznes postanowił odnieść się do przypomnianego badania. Padły deklaracje, które uspokoją klientów tej sieci. 

Reklama

Lidl komentuje badania ziemniaków przeprowadzone w kwietniu

Lidl Polska przesłał do redakcji Interia Biznes oświadczenie odnoszące się do wyników badań ziemniaków. Aleksandra Robaszkiewicz Head of Corporate Affairs and CSR podkreśliła, że sieć wyjątkowo dba o społeczną odpowiedzialność oraz zrównoważony rozwój, gdyż są one wpisany w kulturę i tożsamość firmy. 

Zdrowie konsumentów i bezpieczeństwo produktów to dla nas kwestia priorytetowa. Rocznie przeprowadzamy ponad ok. 9 500 badań jakościowych produktów spożywczych w niezależnych, akredytowanych laboratoriach badawczych. Jakość produktów kontrolujemy na każdym etapie łańcucha dostaw. Współpracujemy tylko i wyłącznie z certyfikowanymi dostawcami, którzy spełniają nasze wymagania jakościowe – wymagamy certyfikatów jakościowych, potwierdzających wysoką jakość i bezpieczeństwo produktów – w obszarze produktów żywnościowych i nieżywnościowych wymagamy certyfikatów IFS i BRC, a w obszarze owoców i warzyw certyfikacji GlobalG.A.P./GRASP – przekazała Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska. 

Wyniki warzyw i owoców w Lidla pozostają w normie, klienci nie mają powodów do obaw

Lidl Polska w oświadczeniu zapewnia, iż nie tylko w przypadku warzyw i owoców, ale w całym asortymencie dostępnym na półkach sklepów w całym kraju, obowiązują restrykcyjne standardy jakości. Klienci sieci mogli nie mieć świadomości, że w 2021 r. narzucona została specjalna lista związków strategicznych, gdzie aż 206 substancji zostało zakazanych w uprawie.  

Należy podkreślić, że wyniki ziemniaków, podobnie jak wyniki jabłek i pomidorów, są zgodne z obowiązującym prawem. Co więcej, spełniają wszystkie standardy Lidl Polska i tylko nieznacznie odbiegają od jakości produktów ekologicznych. W ramach regularnego monitoringu w 2023 roku przeprowadziliśmy ponad 460 badań dla ziemniaków, gdzie 98,3% wyników spełniało wymagania prawne, a w ok. 68% wyników nie wykryto żadnej pozostałości pestycydów (co oznacza, że ziemniaki spełniały normy dla produktów ekologicznych). Pragniemy zaznaczyć, iż każdy produkt badamy na obecność 730 substancji, czyli aż o 190 substancji więcej niż w opublikowanym teście ziemniaków

Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Affairs and CSR Lidl Polska

Co więcej, Lidl Polska ujawnił, iż wewnętrzna polityka firmy jest bardziej rygorystyczna, niż limity prawne stawiane przez państwo polskie a niekiedy nawet Unię Europejską. Wytyczne sieci nie pozwalają, aby pozostałości pestycydów były większe niż 1/3 dopuszczalnych limitów prawnych. Łączna liczba wykrytych pozostałości w testach przeprowadzanych przez Lidl nie może być większa niż 5 w jednym badaniu. 

Lidl chce wyprzedzić nie tylko Biedronkę, ale cały rynek

Odpowiedź na temat wyników badań ziemniaków przeprowadzonych w kwietniu przez Fundację Pro-Test, dostarczyła klientom Lidla cennych informacji na temat standardów sieci. W oświadczeniu Lidl Polska przesłanym do redakcji Interii Biznes podkreślono bowiem, iż w części przypadków niemiecki dyskont wymaga więcej, niż określone jest w normach. Lidl nie ukrywa, że restrykcyjne wytyczne i standardy „wyprzedzają działania rynkowe”. 

Lidl Polska, co powinno cieszyć klientów sieci, zdecydował się zrezygnować m.in. z akryloamidu. Jest to związek chemiczny powstający przeważnie w produktach skrobiowych podczas zapiekania, pieczenia lub smażenia w wysokich temperaturach. Powodem tej decyzji jest fakt negatywnego wpływu na zdrowie. Analogiczna sytuacja dotyczy olei mineralnych, wobec których nie istnieją obecnie limity prawne. 

Prowadzimy pełną identyfikowalność łańcucha dostaw. Jesteśmy także w stałym kontakcie z naszymi dostawcami – naszym wspólnym celem jest doskonalenie jakości oferowanych produktów. Otrzymane wyniki badań analizujemy wewnątrz firmy, jak również z naszymi dostawcami i wskazujemy sobie ambitne cele na kolejny sezon, niejednokrotnie przewyższające standardy na rynku

Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Porzucił korporację, założył własny biznes. Robert Maciąg: Prawdziwa szkoła życia INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *