Tylko 10% kadry kierowniczej wysokiego szczebla w dużych globalnych korporacjach twierdzi, że jest przygotowana na rewolucję w sztucznej inteligencji. Ponadto wykazują większy sceptycyzm w porównaniu z ubiegłym rokiem w kwestii realizacji strategii AI, jak zauważyła wtorkowa „Rzeczpospolita”.
Redaktorzy zwracają uwagę na badanie przeprowadzone przez Adecco Group dotyczące przywództwa w erze sztucznej inteligencji, w ramach którego pod koniec 2024 r. i na początku 2025 r. przebadano 2000 członków zarządów (głównie dyrektorów generalnych, liderów IT i HR) z dużych firm z 13 krajów Zachodu.
Ujawnia, że „podczas gdy niemal każda ankietowana firma wykorzystuje obecnie narzędzia AI, a ponad połowa odnotowała wzrost produktywności dzięki nim w ciągu ostatniego roku, tylko jeden na dziesięciu dyrektorów wyższego szczebla uważa, że ich organizacje są przygotowane na przyszłość AI”.
Zobacz takżeJak sztuczna inteligencja wpłynie na pracę księgowych
„Gotowość wskazuje, że organizacja opracowała plany wsparcia swojej siły roboczej, co obejmuje zwiększenie ich umiejętności i zdolności przywódczych, aby lepiej wyposażyć firmę w transformację napędzaną postępem w dziedzinie sztucznej inteligencji. Korporacje ze Stanów Zjednoczonych i Japonii osiągnęły najwyższe wyniki, przy czym odpowiednio 15% i 12% uczestników wysoko oceniło przygotowanie swoich firm na rewolucję AI”, podaje „Rz”.
Raport zauważa również, że zgodnie z tegorocznymi wynikami zaufanie zarządów do strategii wdrażania AI w ich firmach spadło. „Chociaż większość (58%) ankietowanych prezesów i dyrektorów pozostaje przekonana o słuszności tej strategii i pomyślnym przyjęciu nowych rozwiązań, liczba ta spadła o 11 punktów procentowych w porównaniu z wynikami z zeszłego roku” – stwierdza.
W dalszej części raportu wspomniano, że „w Europie największy odsetek firm strategicznie przygotowanych na rewolucję w dziedzinie sztucznej inteligencji występuje w Hiszpanii (11 proc.) i Niemczech (10 proc.)”. (PAP)
pakiet/lm/