Centralne Biuro Antykorupcyjne zatrzymało trzy kolejne osoby w związku ze śledztwem w sprawie przyjmowania korzyści majątkowych przez byłego wicemarszałka województwa śląskiego Bartłomieja S. – poinformowało we wtorek biuro prasowe Centralnego Biura Antykorupcyjnego oraz Prokuratura Krajowa.
Wśród zatrzymanych przez funkcjonariuszy katowickiego wydziału CBA jest architekt i dwie osoby z branży deweloperskiej w Częstochowie; kobieta i dwóch mężczyzn zostali zatrzymani w województwie śląskim 4 i 5 sierpnia, jak poinformowało CBA. Agenci przeprowadzili przeszukania w mieszkaniach zatrzymanych oraz w pomieszczeniach Urzędu Miasta Częstochowy, zabezpieczając dowody.
Śledczy zarzucają zatrzymanym, że udzielali korzyści majątkowych byłemu wicemarszałkowi województwa śląskiego, gdy pełnił on funkcję wiceprezydenta Częstochowy, w zamian za korzystne traktowanie w sprawach administracyjnych. Śledztwo dotyczy między innymi zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Częstochowy na korzyść deweloperów, o czym poinformował Urząd.
CBA przekazało zatrzymanych do śląskiego wydziału Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej, który nadzoruje śledztwo. Prokurator postawił im zarzuty przekupstwa funkcjonariusza publicznego i zmowy przetargowej.
Prokurator Katarzyna Calów-Jaszewska z wydziału prasowego PK poinformowała, że oskarżeni przyznali się do winy w związku z zarzucanymi im czynami, a prokurator wyznaczył dla nich kaucje w wysokości od 20 tys. zł do 50 tys. zł, a także dozór policyjny i ograniczenia w podróżach międzynarodowych.
Centralne Biuro Antykorupcyjne (CBA) i prokuratura zwróciły się do katowickiej delegatury Biura w sprawie kolejnych osób zamieszanych w korupcję, które oferowały korzyści majątkowe. CBA przypomniało, że osoby, które wręczają lub obiecują łapówkę funkcjonariuszowi publicznemu i ujawniają ten fakt przed śledczymi, mogą skorzystać z tzw. klauzuli immunitetu.
Do tej pory w śledztwie oskarżono 11 osób, w sumie 16 zarzutów związanych z przyjmowaniem i udzielaniem korzyści majątkowych funkcjonariuszowi publicznemu oraz