Rewolucja w marketingu influencerów: Polacy tworzą globalny hub z AI. Słynny piłkarz akcjonariuszem

Polska firma Generation9 opracowuje platformę, która ma zautomatyzować i przekształcić sposób, w jaki marki na całym świecie komunikują się z influencerami.

Rewolucja w marketingu influencerów: Polacy tworzą globalny hub z AI. Słynny piłkarz akcjonariuszem

/ Generacja9

Globalny sektor influencer marketingu rozwija się w zdumiewającym tempie – wzrastając z zaledwie 1,7 mld USD w 2015 r. do oczekiwanych 32 mld USD w tym roku. W Polsce rynek ten był wyceniany na około 600-700 mln PLN dwa lata temu (według wewnętrznych szacunków Influencer Marketing Working Group IAB Polska). Dziś osiągnął wartość około 1 mld PLN.

„Polska, przełamując powszechne stereotypy, nie tylko dotrzymuje kroku międzynarodowym trendom, ale także aktywnie uczestniczy w kształtowaniu przyszłości tej dynamicznej branży. Generation9, technologiczny startup z ambitnymi celami, rozkwita w tym obiecującym środowisku – dążąc do transformacji influencer marketingu na skalę światową poprzez wprowadzenie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji” – stwierdza Anna Zielińska, główny udziałowiec i przewodnicząca rady nadzorczej spółki, w wywiadzie dla Bankier.pl.

„Szacujemy, że obecnie w Polsce jest około 800 tys. influencerów, z czego 80 tys. ma ponad 10 tys. tzw. followersów. Tymczasem największe korporacje przeznaczają na tych influencerów budżety reklamowe rzędu kilku milionów złotych, podczas gdy mniejsze marki wydają na to od kilkuset tysięcy do kilku milionów rocznie, a są też mniejsi gracze lub lokalne biznesy, które chcą inwestować w marketing influencerski” – dodaje.

Czy polska innowacyjność technologiczna ma szansę podbić świat?

Firmę Generation9 założyli założyciele agencji Stor9 (m.in. Anna Zielińska) oraz doświadczeni przedsiębiorcy – Łukasz Misiukanis (który w 2014 r. sprzedał swoją agencję social media Socializer SA koncernowi reklamowemu Dentsu Aegis Network za 26 mln zł) i Marek Myślicki (obecnie Chief Growth Officer w Stor9 i przewodniczący grupy roboczej Influencer Marketing w IAB Polska). Jej celem jest połączenie najnowocześniejszych technologii z kompleksową analizą danych w ramach influencer marketingu.

Celem jest opracowanie pierwszej na świecie w pełni zautomatyzowanej platformy wykorzystującej sztuczną inteligencję (AI) w celu zapewnienia bezprecedensowej wydajności i skalowalności.

„Naszym celem jest zdefiniowanie na nowo globalnych standardów w marketingu influencerów poprzez połączenie zaawansowanej technologii z pragmatycznym podejściem biznesowym. Biorąc pod uwagę rosnącą wartość rynkową i rosnące zapotrzebowanie na skuteczne narzędzia, przedstawiamy rozwiązanie, które nie tylko spełni, ale i przewyższy oczekiwania zarówno współczesnych marek, jak i influencerów, z którymi współpracują” – podkreśla

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *