Polskie banki powyżej światowej średniej w obszarze cyfryzacji usług bankowości detalicznej

W ciągu ostatnich dwóch lat banki przesunęły priorytety z dodawania i rozwijania nowych funkcji na doskonalenie istniejących rozwiązań oraz optymalizację doświadczeń użytkowników – wynika z raportu Deloitte. Polskie banki utrzymują wyniki powyżej światowej średniej w obszarze cyfryzacji usług bankowości detalicznej.

Polskie banki powyżej światowej średniej w obszarze cyfryzacji usług bankowości detalicznej

fot. Listiana1979 / / Shutterstock

Deloitte podał, że w tegorocznej, szóstej edycji badania „Digital Banking Maturity 2024”, badaniem objęto blisko 350 instytucji finansowych z 44 krajów na sześciu kontynentach.

Ocenie poddano trzy obszary: analizę ponad 1000 funkcjonalności cyfrowych, badanie preferencji konsumentów w zakresie 18 najważniejszych aktywności bankowych oraz identyfikację zasad i najlepszych praktyk projektowania doświadczeń użytkowników (UX).

Autorzy raportu wskazali, że można mówić o pewnej stagnacji we wdrażaniu nowych funkcjonalności w aplikacjach bankowych. Coraz więcej instytucji kładzie nacisk na doskonalenie już istniejących funkcji oraz poprawę ogólnego doświadczenia użytkownika, zamiast skupiać się wyłącznie na wdrażaniu nowości.

Według Deloitte również w Polsce liderzy sektora bankowego coraz częściej koncentrują się na przeprojektowaniu swoich aplikacji.

Autorzy raportu wskazują, że w ostatnim czasie widoczne jest wyraźne spowolnienie w zakresie wprowadzania na rodzimym rynku nowych funkcjonalności, a w niektórych przypadkach dochodzi nawet do ich przeglądu i wycofywania tych mniej użytecznych.

"Banki w Polsce można podzielić na dwie grupy. Pierwsza grupa to dotychczasowi liderzy, którzy w ostatnich dwóch latach, podobnie jak czołówka światowa, skupili się na ponownym udoskonalaniu projektu swoich aplikacji, aby jak najbardziej wspierać użytkowników w korzystaniu z kanałów cyfrowych" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Przemysław Szczygielski, partner w Deloitte.

"Drugą grupę stanowią te instytucje, które do tej pory miały słabiej rozwinięte kanały digitalowe i teraz próbują dodawać nowe funkcjonalności oraz rozszerzać ofertę dla klientów, szczególnie w zakresie podstawowych funkcji bankowości" – dodał.

Według Deloitte na polskim rynku wyróżnia się pięć banków, których działalność odznacza się na tle pozostałych instytucji z branży finansowej. Eksperci wyróżnili ING Bank Śląski, mBank, PKO BP, Santander Bank Polska oraz Alior Bank. 

seb/ ana/

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *