Głosowanie przeciwko podatkowi cyfrowemu. „Zmniejszy on atrakcyjność inwestycyjną Polski”.

Z ekonomicznego punktu widzenia uzasadnienie wprowadzenia podatku cyfrowego jest trudne; przedstawiciele Stowarzyszenia Cyfrowa Polska zauważyli w oświadczeniu dla Polskiej Agencji Prasowej (PAP), że jego wdrożenie negatywnie wpłynie na atrakcyjność inwestycyjną Polski. Podkreślili, że na całym świecie podatek cyfrowy jest postrzegany jako szkodliwa praktyka.

Głosowanie przeciwko podatkowi cyfrowemu.

/ Stowarzyszenie Polska Cyfrowa

Podczas środowego spotkania z przedstawicielami branży i organizacji pozarządowych Ministerstwo Cyfryzacji przedstawiło propozycję podatku cyfrowego w Polsce, który miałby obowiązywać firmy o przychodach globalnych przekraczających 750 mln euro.

Stowarzyszenie Cyfrowa Polska, zrzeszające największe podmioty sektora cyfrowego, stwierdziło w komentarzu dla Polskiej Agencji Prasowej (PAP), że uzasadnienie ekonomiczne wprowadzenia podatku cyfrowego jest złożone. „Skutki wprowadzenia takiego podatku należy oceniać nie tylko pod kątem bezpośrednich skutków fiskalnych – które nie wydają się być spektakularne – ale także biorąc pod uwagę długoterminowe reperkusje dla całej gospodarki, w szczególności dla MŚP i konsumentów” – skomentowali przedstawiciele organizacji.

Twierdzili , że z szerszej perspektywy podatek cyfrowy negatywnie wpłynie na atrakcyjność inwestycyjną naszego kraju. Zauważyli, że Polska jest obecnie miejscem docelowym inwestycji, a prężność naszej gospodarki, wraz z jej potencjałem innowacyjnym, w dużej mierze zależy od inwestycji technologicznych w kraju. Dlatego „zapewnienie korzystnych warunków dla takich inwestycji leży w naszym wspólnym interesie i powinno być priorytetem”.

Stowarzyszenie argumentowało, że znalezienie fiskalnego uzasadnienia dla tego podatku jest trudne. „Środki, które państwo z niego otrzyma, będą efektywniej wykorzystywane przez przedsiębiorstwa, które inwestują w polski ekosystem innowacji. Wbrew pozorom, konkretne obowiązki podatkowe skierowane do ograniczonej grupy przedsiębiorstw, na przykład tych opartych na ich modelach biznesowych, negatywnie wpływają na całe ramy podatkowe i tworzą niepewny precedens na przyszłość. Poważne konsekwencje wprowadzenia podatku cyfrowego są niewspółmierne do potencjalnych skutków dla budżetu państwa” – wskazano w oświadczeniu.

Głosowanie przeciwko podatkowi cyfrowemu. „Zmniejszy on atrakcyjność inwestycyjną Polski”. - INFBusiness

„Ponieważ podatek akcyzowy ma na celu zwiększenie kosztów danego dobra lub usługi, np. reklamy cyfrowej, prawdopodobnie zostanie on przeniesiony na inne przedsiębiorstwa w postaci wyższych cen lub dodatkowej opłaty na fakturze dostawcy usługi, a także może obciążać konsumentów.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *