W globalnej konkurencji technologicznej pojawił się nowy i szybko rozwijający się front – autonomiczny transport. Chińskie przedsiębiorstwa coraz odważniej wychodzą poza swój rynek krajowy, szukając dróg wzrostu w Europie. Jedna z tych firm niedawno wykonała znaczący ruch, który potencjalnie może zmienić dynamikę władzy na światowych drogach.
Chińskie firmy technologiczne dążą do bycia liderem w światowym sektorze pojazdów autonomicznych, a Baidu prowadzi negocjacje w sprawie rozpoczęcia testów taksówek robotycznych w Europie.
Chiński gigant zbliża się do Europy, ale Szwajcarzy pozostają ostrożni
Przedsiębiorstwo z siedzibą w Pekinie, często uważane za chiński odpowiednik Google'a, przygotowuje się do współpracy ze szwajcarską pocztą, a także planuje wejście na rynek turecki.
Zobacz takżeJak sztuczna inteligencja wpłynie na pracę księgowych
Baidu zamierza do końca roku otworzyć biuro i przetestować swoje robotyczne taksówki w Szwajcarii, wykorzystując w ten sposób „otwarte podejście” Szwajcarii do innowacyjnych technologii mobilnych.
Jednakże na chwilę obecną szwajcarska poczta oświadczyła, że nie podejmuje żadnej współpracy z Baidu ani żadnym innym dostawcą nowych technologii, choć rozważa już kwestie związane z przyszłą mobilnością i potrzebami konsumentów.
W oświadczeniu firmy wskazano, że Robin Li, współzałożyciel i dyrektor generalny Baidu, poinformował inwestorów, że rok 2025 będzie „kluczowym rokiem” dla ekspansji, zauważając, że firma znalazła potencjalnych partnerów wśród operatorów taksówek i menedżerów flot, stosując strategię wzrostu „niskiego kapitału”.
Autonomiczna ofensywa: z Kantonu do Luksemburga i Zurychu
Baidu działa już w ponad 10 miastach w Chinach i ma aktywny program pilotażowy w Hong Kongu. Inicjatywa rozszerzenia autonomicznej floty na arenie międzynarodowej jest częścią szerszego trendu wśród chińskich firm technologicznych. WeRide z siedzibą w Guangzhou w tym roku rozpoczęło testy swoich robobusów w Valence we Francji i na lotnisku w Zurychu, podczas gdy Pony.ai ogłosiło, że otrzymało pozwolenie na testowanie swoich robotycznych taksówek w Luksemburgu.