Zwrot na kanale Mierzei Wiślanej. Podpisano umowę na 0,5 mln zł

Urząd Morski w Gdyni sfinalizował umowę z biurem Mosty Gdańsk w celu opracowania dokumentacji dla ostatniego odcinka drogi wodnej prowadzącej do portu w Elblągu. Jak poinformował Urząd w piątek, wykonawca ma za zadanie opracować projekt o wartości 0,5 mln zł przed budową około 3 km drogi wodnej wzdłuż rzeki Elbląg. „Nasze wysiłki zapewnią, że kanał Mierzei Wiślanej w końcu spełni swoje zadanie. Kończymy to, czego nie udało się osiągnąć PiS” – stwierdził wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka w odpowiedzi na te aktualizacje.

Zdjęcie

Przekop Mierzei Wiślanej - wybrano wykonawcę dokumentacji dla ostatniego odcinka drogi wodnej do portu w Elblągu (zdj. ilustracyjne) /Przemek Świderski /Reporter

Kanał Mierzei Wiślanej – wybrano wykonawcę dokumentacji dla ostatniego odcinka drogi wodnej do portu w Elblągu (zdjęcie poglądowe) / Przemek Świderski / Reporter Reklama

Zgodnie z deklaracją inwestora, umowa dotyczy wykonania dokumentacji projektowej dla budowy drogi wodnej na rzece Elbląg od punktu P1 do punktu Port, łącznie z nadzorem autorskim.

Wyłoniono wykonawcę dokumentacji dla końcowego odcinka drogi wodnej do portu w Elblągu

Zadanie wykona biuro projektowe Mosty Gdańsk Sp. z oo za kwotę 497 400,00 zł . Zgodnie z podpisaną umową opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji zatwierdzającej projekt robót geologicznych ma zostać ukończone w ciągu 9 miesięcy, zaś uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych ma nastąpić w ciągu 11 miesięcy od dnia podpisania umowy – poinformował inwestor.

Urząd Morski w Gdyni wyjaśnił, że przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej dla zadań polegających na budowie ok. 3 km toru wodnego na rzece Elbląg o szerokości 36,0 m i głębokości 5,0 m, obejmującego odcinki od punktu P1 (w pobliżu oczyszczalni ścieków) do punktu P2 (na połączeniu rzeki z Kanałem Jagiellońskim) oraz od punktu P2 do punktu Port (znajdującego się na wysokości Mostu Unii Europejskiej), wraz z odcinkowym umocnieniem brzegów i montażem obrotnicy o średnicy 160 m u zbiegu rzeki Elbląg i Kanału Jagiellońskiego.

Reklama

Przeczytaj także: Paszyk o zmianach w prawie budowlanym. Chodzi o luki wykorzystywane przez „patologicznych deweloperów”

Przewidywane pogłębienie drogi wodnej na rzece Elbląg stanowi ostatni odcinek drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną , której budowę zobowiązał się rząd. Inicjatywa ta jest częścią Wieloletniego Programu zatytułowanego „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”.

Wiceszef MI: Dopełniamy tego, czego PiS nie był w stanie zrobić

W piątek po południu do tematu odniósł się wiceszef Ministerstwa Infrastruktury (MI) . „Urząd Morski w Gdyni sformalizował umowę na wykonanie dokumentacji projektowej pogłębienia ostatniego odcinka drogi wodnej do portu w Elblągu. Dzięki naszym inicjatywom kanał Mierzei Wiślanej w końcu okaże się korzystny . Dokonujemy tego, czego nie udało się PiS-owi – pogłębiamy pozostałe 900 m rzeki” – głosił wpis udostępniony przez Arkadiusza Marchewkę na platformie X.

I to przy znacznie poprawionych parametrach , co pozwoli statkom na wpływanie do portu bez pomocy holowników. Wyeliminowanie konieczności użycia holowników bezpośrednio zwiększa atrakcyjność portu. Armatorzy unikną ponoszenia dodatkowych kosztów ” – dodał wiceminister.

Zwiększać

Całkowita długość szlaku wodnego od Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga wynosi prawie 23 km, wliczając w to przejście przez sam Zalew Wiślany, mierzący nieco ponad 10 km, oraz ponad 10 km na rzece Elbląg. Pozostałe około 2,5 km składa się z odcinka ze śluzą i portem zewnętrznym, a także z miejsca cumowniczego. Kanał i cały szlak wodny docelowo osiągną głębokość 5 m.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga włączonej obsługi JavaScript w Twojej przeglądarce. ''Szczerze o pieniądzach'': polskie rolnictwo Szczere o pieniądzach

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *