Większość z nas przywykła do ostrzeżeń wysyłanych przez polskie banki. Wszystko przez cyberprzestępców, którzy na różne sposoby, w tym m.in. za pomocą fałszywych stron internetowych lub podszywania się pod pracowników banków, próbują wykraść wrażliwe dane ich klientów. We wtorek PKO Bank Polski (PKO BP) poinformował o wprowadzeniu dodatkowego zabezpieczenia podczas logowania do serwisu iPKO.
/123RF/PICSEL
PKO BP udostępnił klientom nowy rodzaj zabezpieczenia logowania do serwisu internetowego iPKO. Ma on chronić ich konta bankowe przed cyberprzestępcami m.in. dzięki sprawdzaniu wybranych cech zachowania użytkownika w serwisie bankowym. Nowość w PKO BP, której włączenie jest dobrowolne, została wdrożona we wtorek. Jak działa nowy system zabezpieczenia w PKO BP?
Nowy sposób logowania w PKO BP. To rozwiązanie ma wpłynąć na bezpieczeństwo klientów
Z informacji przekazanych przez PKO BP wynika, że zachowania klientów korzystających ze strony internetowej banku, którzy zdecydują się na skorzystanie z nowego sposobu zabezpieczenia, będą podlegać analizie. „Nowe zabezpieczenie chroni konto klienta przed cyberprzestępcami, dzięki sprawdzaniu parametrów urządzenia, z którego klient loguje się do serwisu iPKO i wybranych cech zachowania użytkownika, jak np. tempo i sposób pisania na klawiaturze” – czytamy na stronie internetowej banku.
Reklama
Poruszono również kwestię bezpieczeństwa danych, które są w ten sposób analizowane. „Wszystkie te dane są ściśle chronione zgodnie z przepisami RODO i dotyczą jedynie zachowań klienta w iPKO (nie są przetwarzane żadne informacje wprowadzone przez klienta, jak np. dane kontaktowe czy hasło)” – wyjaśniają przedstawiciele PKO BP.
PKO BP ma nowy sposób na oszustów. Jak włączyć ten rodzaj zabezpieczenia?
Jak skorzystać z nowego zabezpieczenia w PKO BP? Podczas logowania do serwisu internetowego iPKO klientowi wyświetli się informacja o nowym sposobie zabezpieczenia logowania, o czym – jak zapewnia bank – poinformowano również poprzez wiadomość email lub SMS.
„Aby je włączyć, musi wyrazić odpowiednie zgody, które mu się wyświetlą na ekranie i następnie zatwierdzić te zgody narzędziem autoryzacji np. kodem sms lub potwierdzeniem w aplikacji mobilnej” – czytamy na stronie PKO BP.
Klient, który nie chce korzystać z takiej formy zabezpieczenia, nie musi tego robić. Wówczas do zalogowania – tak jak dotychczas – konieczne będzie wpisanie loginu oraz hasła do serwisu, a następnie zatwierdzenie logowania za pomocą swojego narzędzia autoryzacji, czyli np. kodu z SMS lub potwierdzenia w aplikacji IKO.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL