Louis Vuitton, Dior, Rolex. O jakich luksusowych markach marzą Polacy?

Drogie zegarki, szybkie samochody, luksusowe torebki. Wielu o nich marzy, ale nie dla wszystkich luksus oznacza to samo. Wiemy, jakie marki i modele były najczęściej poszukiwane w najbardziej rozwiniętych krajach świata. Zdjęcie

Polacy szukają w internecie informacji o innych luksusowych markach niż większość krajów OECD. Na zdjęciu butik Gucci w Mediolanie /123RF/PICSEL

Polacy szukają w internecie informacji o innych luksusowych markach niż większość krajów OECD. Na zdjęciu butik Gucci w Mediolanie /123RF/PICSEL

Reklama

Który luksusowy zegarek był najczęściej wyszukiwanym modelem w Internecie? Ile kosztuje najpopularniejszy w Europie model luksusowej torebki? Czy wielbiciele luksusu z różnych krajów świata różnią się gustami? Odpowiedzi na takie pytania szukają nie tylko esteci i czytelnicy magazynów o modzie i stylu życia. Rynek towarów luksusowych prężnie się rozwija i przynosi wysoką stopę zwrotu nawet – a raczej zwłaszcza – w czasach kryzysu.

Ciekawość inwestorów i wielbicieli nowinek ze świata mody postanowiła zaspokoić Watch Pilot. Nie przez przypadek. To londyńska sieć sklepów zajmująca się handlem luksusowymi zegarkami. Na jej zlecenie przygotowano raport o tym, jakich marek i modeli luksusowych towarów szukają w internecie mieszkańcy krajów OECD (organizacji zrzeszającej najbardziej rozwiniete demokratyczne państwa świata, w tym Polski). 

Autorzy raportu sprawdzili wyniki wyszukiwania w Internecie obejmujące poszczególne linie i firmy zegarków, torebek, biżuterii i samochodów. Sprawdzili także, jaka uznawana za luksusową marka cieszy się ogółem największą popularnością w OECD. W kilku aspektach Polska wyróżnia się na europejskim tle. 

Ta marka to synonim luksusu. Kocha ją (prawie) cały świat

Logo marki, która okazała się najczęściej wyszukiwaną w zdecydowanej większości krajów, zna prawie każdy. Charakterystyczne połączenie graficznych wzorów oraz liter L i V – od Louis Vuitton – na skórzanej torbie są obiektem marzeń tysięcy, jeśli nie milionów osób. Wystarczy spojrzeć na statystyki. Od września 2022 do sierpnia 2023 roku użytkownicy Google z krajów OECD wyszukiwali tę markę aż 118 mln razy – podaje Watch Pilot. Była to najczęściej poszukiwana marka w 27 spośród 38 badanych państw.

Louis Vuitton miał w analizowanym okresie prawie tyle samo wyszukiwań co druga i trzecia najpopularniejsza marka łącznie. Chodzi o Gucci (67 mln) i Diora (52,9 mln). 

Zdjęcie

Sklep Louis Vuitton z charakterystycznym wzorem na witrynie /123RF/PICSEL

Sklep Louis Vuitton z charakterystycznym wzorem na witrynie /123RF/PICSEL

Za popularnością Louis Vuitton w sieci idą zresztą wyniki spółki. Marka jest częścią koncernu LVMH. To firma należąca do najbogatszego Europejczyka, Bernarda Arnault. Wartość rynkowa koncernu LVMH przekroczyła w 2023 roku pół biliona dolarów.

W Polsce najpopularniejsza nie okazała się żadna z tych trzech marek. Podobnie jak Estończycy, Grecy, Hiszpanie, Litwini, Łotysze, Portugalczycy i Turcy najczęściej szukaliśmy uznanej za twórców zestawienia marki Massimo Dutti. Warto jednak zaznaczyć, że między Louis Vuitton, Diorem czy Gucci jest ogromna rozpiętość cenowa. 

Australijczycy kochają torebki. Najbardziej Diora

Widać to chociażby po cenach torebek, czyli jednego z towarów analizowanego przez twórców raportu. Jak podaje Watch Pilot, najczęściej luksusowych torebek szukali w minionych miesiącach Australijczycy (ok. 100 tys. internetowych zapytań). Najbardziej poszukiwali modelu, który cieszył się największą popularnością także w reszcie świata. 

Chodzi o torebkę The Saddle firmy Dior. To klasyczny model zaprojektowany przez Johna Galliano, obecny na rynku już ponad dwie dekady. Ceny nowych The Saddle, w zależności od wzoru, wahają się od 3,6 tys. do 4,2 tys. euro (czyli ok. 16,3 tys. do 18,7 tys. złotych). W porównaniu z tym torebki Massimo Dutti, kosztujące w Polsce od paruset do tysiąca złotych, to prawdziwa okazja. 

Zdjęcie

Torebka The Saddle firmy Dior jest najczęściej wyszukiwaną luksusową torebką w OECD /123RF/PICSEL

Torebka The Saddle firmy Dior jest najczęściej wyszukiwaną luksusową torebką w OECD /123RF/PICSEL

Czesi i Polacy oszaleli na punkcie bransoletek z charmsami

Chociaż Polska nie przoduje w wyszukiwaniu żadnej z marek luksusowych torebek, jest już inaczej, jeśli chodzi o biżuterię. Nasz kraj znalazł się na podium, jeśli chodzi o wyszukiwanie w Internecie marki Pandora. Można powiedzieć, że słynącą z charakterystycznych bransoletek z doczepianymi charmsami markę wyszukiwał w sieci więcej niż co drugi Polak. Łącznie bowiem w ciągu dwunastu miesięcy, uwzględnionych w analizie, informacji o Pandorze szukaliśmy 23,3 mln razy.

„Choć pod względem największej liczby wyszukiwań konkretnych artykułów jubilerskich zajęła dopiero 28. pozycję, Republika Czeska jest krajem, w którym najczęściej wyszukuje się marki biżuterii, uzyskując ponad 227 000 wyszukiwań na 100 000 osób i ogółem 23,8 miliona wyszukiwań. Zdecydowanie najbardziej pożądaną marką biżuterii w Czechach jest Pandora, a za nią plasują się Swarovski i Gucci. Na drugim miejscu znajduje się Polska, gdzie Pandora jest także najbardziej poszukiwaną marką biżuterii, mając tylko na swoim koncie prawie 23,3 mln wyszukiwań” – czytamy w raporcie. 

Zdjęcie

Bransoletki Pandora w nowojorskim butiku. Tej marki biżuterii wyszukiwaliśmy w Polsce 23,3 mln razy w ciągu 12 miesięcy /AFP

Bransoletki Pandora w nowojorskim butiku. Tej marki biżuterii wyszukiwaliśmy w Polsce 23,3 mln razy w ciągu 12 miesięcy /AFP

Jeśli chodzi o zegarki, Polacy gustują w marce Garmin. Ten producent zegarków był najczęściej wyszukiwany w naszym kraju przez ostatnie miesiące. Podobnie jak w przypadku Massimo Dutti, to inna marka, niż okazała się najpopularniejsza w większości krajów, czyli Rolex. I, podobnie jak w tamtym przypadku, widać też różnicę w cenie. Zegarki Garmin da się znaleźć na stronie producenta już za ok. 200 dolarów, a najdroższy kosztuje 2 tysiące dolarów (czyli ok. 8,3 tys. zł). Najtańsze Rolexy są ponad trzy razy droższe, a średnia cena takiego zegarka to 20 tys. dolarów (czyli ponad 83 tysiące złotych).

To Porsche chcą mieć miliony

Watch Pilot sprawdził także, jakich luksusowych samochodów najczęściej szukają mieszkańcy państw OECD. Zdecydowanie najczęściej wyszukiwanym modelem okazało się Porsche 911. Od września 2022 do sierpnia 2023 roku takiego auta szukało w sieci ponad 19,4 mln osób. 

Pozostałe dwa miejsca na podium także należą do tej samej marki. Informacji o modelu Cayenne wyszukiwało 16,6 mln osób. Trzecim najczęściej wyszukiwanym Porsche był model Macan (9,9 mln wyszukiwań). 

Jak prezentują się ceny poszukiwanych modeli? Najtańszy typ Porsche 911 – Carrera – jest w Polsce dostępny już za 661 tysięcy. Za najdroższe Porsche 911 Carrer, czyli kabriolet 4 GTS, trzeba zapłacić 883 tysiące. A to tylko nieco ponad połowa ceny najdroższego 911 w ogóle. Porsche 911 S/T będzie kosztowało w 2024 roku 1 mln 623 tysiące złotych – czytamy na polskiej stronie Porsche. 

Ceny Cayenne wahają się od 447 tysięcy do ponad 1 mln złotych. Macan z kolei kosztuje od 298 do 457 tysięcy. 

Martyna Maciuch  

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Kto ukradł pieniądze z OFE? INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *