Kolejny falstart „rządowego TikToka”. Wydano 29 mln zł, premiera znów przesunięta

Po raz kolejny nie została zainaugurowana platforma Multimedialnej Edukacji Młodzieży – MeduM – inicjatywa Ministerstwa Edukacji i Nauki. Na jej powstanie rząd przeznaczył 29 mln zł. Serwis, który bywał nazywany w mediach „rządowym TikTokiem”, miał być pomocą naukową dla uczniów w wieku 12-18 lat. Ostatnia data jego uruchomienia minęła dwa dni temu. Zdjęcie

Po raz kolejny nie udało się uruchomić platformy dla młodzieży "MeduM", na którą rząd przeznaczył 29 mln zł /123RF/PICSEL

Po raz kolejny nie udało się uruchomić platformy dla młodzieży „MeduM”, na którą rząd przeznaczył 29 mln zł /123RF/PICSEL

Reklama

„Celem przedsięwzięcia 'MeduM’ jest stworzenie i upowszechnienie wśród uczniów w wieku 12-18 lat multimedialnych materiałów edukacyjnych oraz dydaktycznych wspierających proces kształcenia w Polsce, oraz umieszczenie ich na utworzonej na potrzeby tego działania platformie streamingowej VOD, spełniającej wymagania w zakresie dostępności, w szczególności dla osób wymagających specjalnego wsparcia w procesie edukacji (w tym uchodźców) – dowiadujemy się ze strony Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Przemawiać do młodzieży w jej języku

Powstała w ramach „MeduM” platforma miała ułatwić dostęp do materiałów edukacyjnych. Jak informowano, „będą one prezentowane w atrakcyjnej formie krótkich materiałów video, wzbogaconych atrakcyjnymi rozwiązaniami graficznymi i animacją”. Zawartość miała być dostosowana do potrzeb, zainteresowań i możliwości poznawczych i percepcyjnych młodzieży w wieku od 12 do 18 lat. 

„Politycy zatraceni w kampanii wyborczej nie mają czasu wytłumaczyć obywatelom, co się stało z tymi pieniędzmi i kiedy serwis wystartuje – w grudniu minie rok od pierwotnego terminu” – napisał na swoim profilu w serwisie X (dawniej Twitter) Radosław Karbowski, twórca projektu Skrót polityczny. 

Przetarg na utworzenie i utrzymanie platformy streamingowej VoD, a także opracowanie multimedialnych materiałów edukacyjnych i dydaktycznych, ruszył w kwietniu 2022 r. Rząd zobowiązał się przeznaczyć na powstanie platformy 29 mln zł. Większość tej kwoty – 22 mln zł – miały zostać wydane na edukacyjną zawartość „MeduM”. 

Miała być historia, ekonomia i kultura

Prezentowane na „MeduM” treści mają dotyczyć głównie historii i „szeroko rozumianej kultury”. Wyselekcjonowani w konkursie oferenci zostali poproszeni o stworzenie ok. 230 krótkich filmów o tematyce historycznej, ekonomicznej i kulturowej. Wszystkie miały zostać umieszczone w serwisie streamingowym i służyć do celów edukacyjnych.

W maju 2022 r. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju poinformowało o złożeniu 34 ofert, z których 3 zostały zaakceptowane do finansowania. Wśród zwycięzców znalazły się Aktywne Beskidy, Top 500 Innovators i Fundacja Wspierania Historii Kinematografii Polskiej. Ostatnia z wymienionych instytucji została zwycięzcą przetargu.

Zgodnie z zeszłorocznymi zamierzeniami, Multimedialna Edukacja Młodzieży miała wystartować w grudniu 2022 roku. Trzy miesiące później jej inaugurację przełożono na sierpień. Ponieważ wtedy też nie ruszyła, poinformowano że stanie się to 30 września br., czyli dwa dni temu. Nie udało się dotrzymać i tego terminu. Na kiedy została ponownie przesunięta data inauguracji „MeduM”, jeszcze nie wiadomo. 

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Adam Mokrysz, CEO Mokate: Biznes jest jak szachy. „Chodzi o to, żeby być coraz lepszym” Interia.tv

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *