Dino podbija Polskę. Liczba sklepów rośnie jak na drożdżach

Popularna sieć handlowa Dino otworzyła w okresie od stycznia do końca września 184 nowe sklepy – podała spółka na swojej stronie internetowej. W efekcie na koniec września zakupy można było zrobić już w 2340 placówkach w całej Polsce. Zdjęcie

Dino kontynuuje ekspansję na polskim rynku/ fot. Dino /materiały prasowe/materiały zewnętrzne /INTERIA.PL

Dino kontynuuje ekspansję na polskim rynku/ fot. Dino /materiały prasowe/materiały zewnętrzne /INTERIA.PL

Reklama

Rok temu na koniec września Dino miało jeszcze 2069 sklepów, co oznacza, że przez ostatnie 12 miesięcy przybyło 271 punktów (w tej liczbie zawiera się 87 otwarć netto w IV kw. 2022 r.).

Tempo rozwoju sieci wpisuje się w strategię konkurenta Biedronki i Lidla, który deklaruje, że w kolejnych latach chce utrzymać wysokie tempo wzrostu liczy placówek. Planom tym powinien sprzyjać stosunkowo niewielki, bo około 6-procentowy udział sieci w rynku. Dino zapowiada, że chce dalej zagęszczać sklepy na obszarach, na których już prowadzi działalność, a także konsekwentnie realizować ekspansję w nowych regionach Polski. Jak informowała spółka w raporcie finansowym za I półrocze, w samym tylko okresie styczeń-czerwiec Dino poniosło 569 mln zł nakładów inwestycyjnych, a te były związane przede wszystkim właśnie z ekspansją sieci. 

W komentarzu do danych finansowych za I półrocze zarząd Dino powiedział, że oczekuje, iż w całym 2023 r. całkowita liczba dyskontów wzrośnie o kilkanaście procent w stosunku do liczby sklepów posiadanych przez sieć na koniec 2022 r. 

Ile zarobiło Dino?

W pierwszym półroczu – ostatnim okresie, za który dostępne są dane finansowe spółki – przychody Dino wyniosły 12,1 mld zł i były o blisko 40 proc. wyższe niż rok wcześniej, a na czysto spółka zarobiła prawie 633 mln zł. W samym II kwartale Dino zwiększyło przychody o 34 proc. licząc rok do roku, do 6,55 mld zł, a zysk netto wyniósł 362 mln zł. 

Dino to sieć działająca na rynku średniej wielkości supermarketów proximity. Jest to model zakładający lokowanie sklepów w pobliżu miejsca zamieszkania klienta. Pierwszy sklep pod marką Dino powstał w 1999 roku.

Liczba sklepów Dino rośnie z roku na rok. W ostatnich latach przybywało ich odpowiednio: w 2017 r. – 147, w 2018 r. – 202, w 2019 r. – 243, w 2020 r. – 255, w 2021 r. – 343, a w 2022 r. – 344.  

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Czy w Polsce będzie dużo mieszkań na wynajem po niskich cenach? INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *