Aldi podjęło decyzję, która może nie spodobać się części klientów. 19 sierpnia zarządzenie wejdzie w życie, dotyczy wszystkich sklepów sieci. Konkurencja Aldi w Niemczech próbowała podobną decyzję wprowadzić w życie w 2023 roku, co spotkało się z protestami ze strony klientów.
/123RF/PICSEL
- Aldi wycofuje gazetki papierowe z obiegu. Sieć zdecydowała się wdrożyć nowe zasady we wszystkich sklepach.
- Testowo usuwanie z obiegu papierowych gazetek ma się rozpocząć 19 sierpnia.
- W celu przygotowania się na brak papierowych ulotek, sieć digitalizuje kolejne sklepy Aldi.
Aldi zdecydowało się na krok, który niemiecką konkurencję sieci sporo kosztował w 2023 roku. Wówczas to latem sieć handlowa Rewe przestała kolportować swoje gazetki w wersji papierowej. Jak donosi portal dlahandlu.pl, reakcja klientów była żywiołowa. Pojawiły się protesty, miejsce miała krytyka, część klientów odpłynęła do Lidla i Aldi.
Reklama
Gazetka Aldi już tylko cyfrowo
Wspomniany serwis donosi jednak, że po roku bez papierowych gazetek Rewe odbiło w sprzedaży, a klienci w końcu przyzwyczaili się do fizycznego braku ulotek. Peter Maly, członek zarządu Rewe przekazał też, że sieć zaoszczędziła 73 tys. ton papieru, ograniczyła emisję CO2 o 70 tys. ton i zużycie wody 1,1 mln ton.
Odpływ klientów Rewe był więc czasowy, a oszczędności z porzucenia papierowych gazetek to fakt. Może to być dobrą wiadomością dla Aldi, które również chce zrezygnować kompletnie z papierowych broszur reklamowych od 19 sierpnia. Jak zastrzega jednak sieć, choć Aldi chce kompletnie wycofać się z ich produkcji, to na razie ich wycofanie jest tylko testowe.
Potencjał uzyskanych z tej decyzji oszczędności jest jeszcze większy, niż w przypadku Rewe. Dlahandlu.pl podaje za niemieckim portalem hna.de, że broszury Aldi są 30-stronnicowe, co czyni je dwukrotnie obszerniejszymi od konkurencji.
Najpierw Aldi wycofa gazetki z części sklepów
Najpierw gazetki znikną ze sklepów Aldi Süd, a ten oddział biznesu już od pewnego czasu kolportuje broszury za pomocą aplikacji WhatsApp. Aldi Nord, drugi oddział Aldi, którego test nie dotyczy, także czasami stawia na komunikację z klientami poprzez aplikację.
Przemysław Terlecki
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Polsat News