Karta Moja Biedronka może się po prostu zgubić. Ze względu na to, że przy jej wyrabianiu dostajemy trzy kopie, zwykle się tym nie przejmujemy. Musimy jednak uważać, gdy okaże się, że ktoś inny korzysta z przypisanych nam zniżek podczas zakupów. Zniżki uratować może tylko blokada karty.
/Przemysław Terlecki /INTERIA.PL
- Karta Moja Biedronka może się po prostu zgubić. Jeszcze gorzej, gdy okaże się, że ktoś korzysta z naszych zniżek.
- Nie brak sytuacji, gdy klienci w aplikacji znajdują historie zakupów, których nie dokonali.
- Zablokować kartę Moja Biedronka można na trzy sposoby – przez stronę internetową, w aplikacji lub przez infolinię.
Karta Moja Biedronka jest w Polsce wręcz powszechna. Jesienią 2023 r. Biedronka ujawniła, że plastik wyrobiło 17 mln osób. Sprawa potencjalnej kradzieży zniżek dotyczy więc sporego grona, a przykłady pokazują, że już się to dzieje. Media donoszą, że klienci znajdują w aplikacji historie zakupów, których nie dokonali.
Reklama
Karta Moja Biedronka bez zniżek? Sprawdź historię zakupów w aplikacji
Już zdarzają się klienci, którzy w aplikacji mobilnej sieci Biedronka odnajdują historię nieswoich zakupów. Jak to się dzieje? Jeśli zgubimy kartę, nieuczciwy znalazca może ją wykorzystać przy zakupach i odbić przy kasie, przez co sprzątnie nam sprzed nosa nasze własne zniżki.
Jeśli zgubiliśmy kartę Moja Biedronka, a w aplikacji Biedronka znajdziemy historię zakupów, których nie dokonywaliśmy, to znak, że ktoś korzysta z naszej karty bez naszej wiedzy. Warto wówczas podjąć kroki, które zabezpieczą nasz wyłączny dostęp do zniżek.
Jak zablokować kartę Moja Biedronka?
W przypadku zgubienia karty Moja Biedronka wciąż możemy korzystać z jej elektronicznej wersji. I to właśnie za pomocą aplikacji możemy zablokować dostęp do karty Moja Biedronka, dezaktywując ją. Sama Biedronka wskazuje, że w tym celu należy zalogować się do swojego indywidualnego konta na stronie internetowej moja.biedronka.pl. Możemy to zrobić także w aplikacji Biedronka:
- otwieramy aplikację i wchodzimy do sekcji „Profil”,
- wybieramy sekcję „Zarządzaj kontem”,
- następnie wybieramy opcję „Zrezygnuj z karty Moja Biedronka”.
Jeszcze jedną z opcji na zablokowanie karty jest również kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Konsultant może w trakcie jednej rozmowy zdalnie dezaktywować utraconą kartę. Rezygnacja z karty nie odbiera zniżek. Zablokowanie karty sprawi jedynie, że będziemy mogli używać tylko kodu kreskowego z aplikacji lub będziemy weryfikować się przez podanie numeru telefonu.
Przemysław Terlecki
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL